(3). نك. محمد سعيد حنايى كاشانى، «هايدگر،
انسان، هستى» فصلنامه/ ارغنون، ش 11 و 12، ص 50.
(4).
, seteicoS emmoH'l ed secneics ni, ednom ud tnemetnahcneer, )lehciM(
ILOSEFFaM
. 14.، 73، 2005.naj 2004.ced
(5).esuC ed salociN
(6)
- neiditouq el te leutca'l rus seduted ertneC, etinredom- tsoP al
ruS, )lehciM( ILOSEFFAM. 2000, V sirap, ennobroS
(7)
. 1970, niloC dnamrA, < <emsilatipac
te emsitnatsetorP>>,
)xaM( REBEW
(8)
. 2002 reivnaj, siraP, drayaF," tnegra'l
te ednom el, sfiuJ seL", )seuqcaJ( iLATTA
(9). در عرفان پسامدرن امروزى در غرب از
يكسو هندوئيسم و بوديسم و از سوى ديگر اومانيسم و سكولاريسم به عنوان مبانى اين
عرفان قابل تأمل است. نك. حميد رضا مظاهرى سيف، «نقد عرفان پستمدرن»، روزنامه
كيهان، سهشنبه 8 آذر 1384، سال شصت و چهارم، ش 18393.
(10).xueigiler ehcraM
/gnitekram suoigileR
(11).xueigiler sneiB
/sdooG suoigileR
.
(12). مفهوم «اعجاززدايى جهان) tleW red gnurebuaztnE (، از همينجا نشأت مىگيرد، مفهومى كه وبر از شاعر آلمانى شيللر
به عاريت گرفت و در لفظ خود به معناى «بيرون راندن سحر و جادو از اشياء» است.
مأواى انسان ديگر آن باغ بزرگ جادوشده نيست.
(13).noigiler al ed
eitros aL .
(14).ednom ud
tnemetnahcnesed eL
.
(15)
, euqitilop ud esueigiler eriotsih enU, ednom ud tnemetnahcnesed eL,
)lecraM( TEHCUAG. p 307, 1985, dramillaG: sirap
(16)
, seteicoS emmoH'l ed secneicS ni, ednom ud tnemetnahcneeR, )lehciM(
ILOSEFFAM
. 14.، 73، 2005.naj /2004 .ced
(17).ygoloeht noitarebiL .
(18).ygoloeht gnujniM .
(19).ygoloeht dnalemoH .
(20).elggarts fo ygoloehT .
(21). نك. دانيل جىآدامز، «الهيات پسامدرن»،
ترجمه: سيد عبد المجيد طباطبايى لطفى، مجله پگاه حوزه، ش 171.
neaC ed seriatisrevinU sesserP, euqifitneics noigiler al te etmoC
etsuguA
. (24).) 1920 niuj
14 -1864 lirva 21 (REBEW xaM .
(25). وبر معتقد بود انسان براى اينكه در
اين جهان و آن جهان بتواند سمتوسوى خود را بيابد و احساس امنيت كند، ديگر نياز به
ستايش و يا فراخواندن ارواح ندارد و ديگر نبايد با به جا آوردن يك رشته آيين و
مناسك دينى به رستگارى دست يابد. او احساس حضور مشيت الهى در حيات خود را از دست
مىدهد.