نام کتاب : دولت يار (نقد و بررسى كتاب آخرت و خدا، هدف بعثت انبياء) نویسنده : حامدنيا، رسول جلد : 1 صفحه : 152
براىاقامهعدل و قسط فرستاده و
شيوههاىاقامهآن را بهآنان آموختهاست.
نكته ديگر آنكه براى حاكم ساختن عدالت دو راه وجود دارد: يكى آنكه
تمام مردم به خودى خود با اجراى فرامينى كه به عدالت اجتماعى مىانجامد، عدالت را
در ابعاد آن حاكم سازند، كه اين راه، حد ايدهآل آن است و به خاطر مختلف بودن
عقايد انسانها، حداقل تا اين زمان به وقوع نپيوسته است. دوم آنكه پيامبران الهى و
حاكمان اسلامى، افرادى را كه مانع اقامه عدل مىشوند ملزم و مجبور به رعايت عدالت
كنند. چنان كه مؤيد اين مطلب، ادامه آيه مورد استناد است كه مىفرمايد:
در واقع، آيه شريفه اين مطلب را مىرساند كه اجراى عدالت در ابعاد
مختلف آن وقتى محقق مىشود كه داراى ضمانت اجرايى باشد، ولو آن ضمانت، قدرت قهريه
باشد.[2]
10) اگر هدف بعثت پيامبران، سعادت دنيا و آخرت باشد، موجب شرك است!
آقاى بازرگان مىنويسد:
«شعارهاى" دين براى دنيا" يا" دين و دنيا با هم"
و طرز تفكّر ظاهرا مترقى و معقول اينكه هدف از بعثت و رسالت انبيا، سلامت و سعادت
زندگى انسانها و اداره صحيح دنيا بوده است، يا توأم با آخرت مىباشد، يك سلسله زيانها
و آفات و انحرافهايى به بار مىآورد كه نهايت آن «