responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : حكمت حكومت فقيه پاسخ به شبهات در مورد حكومت ديني نویسنده : ممدوحى، حسن    جلد : 1  صفحه : 10

ستم فرسوده‌تر مى‌گشت و تدبير ستمگر رسواتر مى‌نمود.

كشتار و تهديد اثر نمى‌كرد و انحراف و تحريف هم ثمر نمى‌نمود. در اين ميان دين باقداست و طهارت خويش در نهاد مردم نورافشانى مى‌نمود و آنان را از سقوط در پرتگاه تسليم و تحريف محافظت مى‌كرد.

اين مهم، راز رسوايى كوته‌آستينان درازدستى بود كه پيوسته با تبليغات سوء خود به غارت فرهنگ‌ها پرداخته بودند. كسانى كه همه ارزش‌هاى اصيل الهى را آماج اتهامات پوچ بود قرار داده و سعى داشتند متاع بى‌ارزش خود را در زورقى از تعابير گمراه‌كننده و فريبا به ديگران تحميل كنند.

در هر حال در ميان امواج تلاش‌هاى گسترده استكبار جهانى، ستاره پرفروغ انقلاب اسلامى درخشيد و ملت انقلابى ايران به قيامى خداپسندانه دست زد. بزرگ مردى از سلاله زهرا عليها السّلام زمام امور انقلاب را به دست گرفت و مردم را به سوى فلاح و پيروزى رهنمون گرديد.

سرانجام انقلاب اسلامى كه انفجار نور بود، درخشيد و بساط ظلمت را درهم پيچيد.

خفاشان بد سيرت كه درخشش انقلاب را تحمّل نمى‌كردند به مقابله آشكار و پنهان برخاستند. برنامه كوتاه‌مدت و بلندمدت، دخالت‌هاى مستقيم و غير مستقيم، تهاجم نظامى و محاصره اقتصادى آغاز شد، امّا فرزندان عاشورا و ميهمانان رمضان هر روز متحدتر، مقاوم‌تر و مشتاق‌تر مى‌شدند و شكست و نااميدى را بر دشمنان تحميل مى‌كردند.

دشمن زخم خورده پس از ده سال كينه‌توزى و عناد با حق، جبهه تهاجم را تغيير داد.

محورهاى اساسى انقلاب را شناسايى كرد و با ظرافت به آنها هجوم برد. هر اصلى كه ريشه‌داتر بود بيش‌تر مورد تاخت‌وتاز قرار مى‌گرفت. اين بار همه امكانات در خدمت اين تهاجم نامرئى بود. عناصر خود فروخته و ديگر انديشان خودباخته، خواسته يا ناخواسته در خدمت اين تهاجم بودند. جوّ مسموم گفتارهاى جاهلانه به همه جا و همه‌كس سرايت مى‌كرد.

جوانان، مظلوم‌ترين قشرى بودند كه آماج اين حملات قرار داشتند. هواپرستان و هوس‌بازان، سرچشمه ايجاد شك و شبهه شدند تا محكمات فرهنگى كشور را مخدوش سازند. برنامه اين بود كه با ترفندى نو در صحنه فرهنگى كشور نفوذ كنند. هدف اين بود كه در محكمات فكرى و اعتقادى مردم شك و دودلى ايجاد كنند.

قصد داشتند اصيل‌ترى سرمايه ملت در به غارت برده و جامعه را از روح معنويّت تهى كنند.

توطئه‌ها يكى پس از ديگرى آغاز شد. شبهه‌ها هم‌چون قارچ روييد. اصطلاحات علمى و فنّى‌

نام کتاب : حكمت حكومت فقيه پاسخ به شبهات در مورد حكومت ديني نویسنده : ممدوحى، حسن    جلد : 1  صفحه : 10
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست