responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 213

سياستمداران استعمارى دنيا اعلام كرده بود كه ما بايد اسلام را در كشورهاى اسلامى منزوى كنيم! قبل و بعد از آن نيز پول‌هاى گزافى خرج شد تا اسلام در درجه‌اول از صحنه زندگى، و در درجه دوم از ذهن و عمل فردى انسان‌ها خارج شود؛ چونمى‌دانستند اين دين، بزرگترين مانع در راه چپاول قدرت‌هاى بزرگ استكبارى است. امامما اسلام را دوباره زنده كرد و به ذهن و عمل انسان‌ها و صحنه سياسى جهانبرگرداند.

2. بازگرداندن روح عزت به مسلمانان‌

دومين كار بزرگ او، اعاده روح عزت به مسلمين بود. اين‌گونه نبود كه اسلام صرفاً در بحث‌ها و تحليل‌ها و دانشگاه‌ها و صحن جامعه و زندگى مردم مطرح شود؛ بلكه بر اثر نهضت امام ما، مسلمان‌ها در همه جاى عالم احساس عزت كردند.

يك نفر مسلمان از كشورى بزرگ كه مسلمين در آن در اقليت قراردارند، به من مى‌گفت: قبل از انقلاب اسلامى، مسلمان بودن خود را هرگز اظهارنمى‌كرديم. طبق فرهنگ آن كشور، همه اسم محلى داشتند، و هرچند خانواده‌هاى مسلمانروى بچه‌هاى خود اسم اسلامى مى‌گذاشتند، اما جرأت نمى‌كردند آن اسم را اظهار كنند واز بيان آن خجالت مى‌كشيدند! اما بعد از انقلاب شما، مردم ما با افتخار اسم اسلاميخود را مى‌گويند، و اگر از آنها بپرسند كه شما چه كسى هستيد، اول آن اسم اسلامى رابا افتخار بر زبان مى‌آورند.

3. دادن احساس درك امت اسلاميبه مسلمانان‌

سومين كار بزرگ او اين بود كه به مسلمان‌ها احساس درك امت اسلاميداد. قبل از اين، مسلمان‌ها در هر جاى دنيا كه بودند، چيزى به نام امت اسلامى برايشان مطرح نبود و يا اصلًا جدى تلقّى نمى‌شد. امروز همه مسلمان‌ها در اقصاى آسياتا قلب آفريقا و تمام خاورميانه و در اروپا و آمريكا، احساس مى‌كنند كه جزو يكجامعه جهانىِ بزرگ به نام امت اسلامى هستند. امام احساس شعور نسبت به امت اسلاميرا ايجاد كرد كه بزرگترين حربه براى دفاع از جوامع اسلامى در مقابل استكباراست.

4. بيرون‌راندن يكى از مرتجع‌ترين رژيم‌هاى منطقه و جهان‌

چهارمين كار بزرگ او، ازاله يكى از مرتجع‌ترين و پليدترين ووابسته‌ترين رژيم‌هاى منطقه و

نام کتاب : ايران؛ ديروز، امروز، فردا نویسنده : نصرى، محسن    جلد : 1  صفحه : 213
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست