responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : قانون مدنى و فتاواى امام خمينى نویسنده : كيائى، عبد الله    جلد : 1  صفحه : 14

علاوه بر اين كه مقام و منزلتى بزرگ ميان اقشار مختلف جامعه پيدا نمودند، جايگاه ويژه ميان علما و فقها دارند و نظرات و فتاواى ايشان از احترام و اعتبار خاص ميان آنان برخوردار است.

از همين روست كه تحرير الوسيله در حوزه و در رشته‌هاى مرتبط دانشگاهى تدريس مى‌شود.

حتّى برخى از فقها و مراجع معظم تقليد حاضر، و چه بسا آينده مبناى درس خارج خويش را كتاب مزبور قرار داده يا خواهند داد به همين لحاظ مى‌توان از اين طريق به سادگى به فتاوى و نظرات اين دسته از فقها، و به عبارتى ديگر به آخرين نظرات فقهى پيرامون مسائل فقهى و حقوقى نيز دست يافت.

3- تحرير الوسيله يكى از آخرين كتاب‌هائى است كه پيرامون مباحث فقهى نگاشته شده است. مؤلّف در تأليف اين كتاب علاوه بر نظر خاص كه به وسيلة النجاة آية اللَّه سيد ابوالحسن اصفهانى قدس سره مبذول داشته‌اند، به كتاب‌هاى معتبر فقهى پيشين نيز توجه داشته‌اند بنابراين، اين كتاب چكيده يك دوره فقه اماميه مى‌باشد، اهميت و ارزش اين كتاب وقتى بيشتر آشكار مى‌گردد، كه توجه نمائيم شخص بزرگى برخوردار از توانائى‌هاى فكرى، فقهى و اصولى بالائى دست به چنين كارى زده‌اند.

4- خلاصه، تحرير الوسيله كتاب فقهى معظم مختصر و مفيد، جامع تمام مباحث فقهى و مسائل مستحدثه و يكى از آخرين كتاب‌هاى فقهى و مآلًا مشتمل بر آخرين دستاوردهاى فقهى و برخوردار از ارزش‌هاى علمى بالا و مورد احترام ويژه فقهاى عظام مى‌باشد، به همين دليل كتاب مزبور و در كنار آن، فتاواى ايشان كه در پاسخ به استفتائات ابراز كرده‌اند، در اين تحقيق مبناى كار قرار گرفته است.

سه- نحوه استفاده چگونه است؟

1- ارتباط مواد قانون مدنى با فتاوى از سه حالت خارج نيست.

(يك)- در بعض موارد قانون مدنى متعرض موضوعاتى شده، فتاوى نيز متعرض موضوعات مزبور شده است، خواه احكام آندو مشابه يا متفاوت باشد، در اين صورت فتاوى ذيل مواد ياد شده ذكر شده است. البته در بعض موارد استثنائى بلحاظ انسجامى كه در عبارات فتاوى وجود دارد به نحوى كه جدا ساختن يك عبارت از عبارات ديگر ممكن‌

نام کتاب : قانون مدنى و فتاواى امام خمينى نویسنده : كيائى، عبد الله    جلد : 1  صفحه : 14
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست