نام کتاب : امام بخارى و جايگاه صحيحش نویسنده : قاسم اف، الياس جلد : 1 صفحه : 131
امسلمه خود
نيز پس از عصر، نافله مىخواند.[1] با اين
وجود توجه كنيد كه، اولا: احاديث را چگونه ماهرانه جعل مىكنند، و ثانياً: چه كسى
ممكن است اين را وضع كرده باشد؟ ثالثاً: اينگونه دستان ماهر در جعل احاديث، چه
قدر احاديث فراوان وضع كرده باشند كه خواننده به خاطر صحت سند، با سكوت، آن را دين
و اعتقاد اسلامى خود قرار داده باشد!.
مطلب
آخر اينكه چگونه بخارى اين همه اخبار را كه اينگونه تناقض آشكار دارند، بين خود
و پروردگار متعال حجت قرار داده است!
از
آنچه ذكر شد، روشن گرديد كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله هرگز از نماز خواندن
پس از نماز صبح و عصر نهى نفرمودهاند، بلكه ديگران سخن آن حضرت را به مانند موارد
فراوان ديگر، نادرست فهميده و غلط به جوامع اسلامى منتقل كردهاند. همچنين با اين
بيان روشن شد كه بخارى در اين موضوع اخبار بىاساس را در صحيحش روايت كرده و
مضافاً بر اين، دچار تناقضات واضح و عجيب شده است.
2.
عمرو بن عاص
امام
بخارى شش حديث از او روايت كرده است.
جايگاه
عمرو بن عاص در اخبار گذشته در مورد معاويه تا حدودى روشن گرديد. هم اكنون به برخى
از اخبار ديگر او اشاره مىشود.
عمرو
عاص ملعون از لسان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله
أبى
مجلز قال: قال عمرو بن العاص والمغيرة بن شعبة لمعاوية: إن الحسن بن على عيى و ان
له كلاما ورأيا وإنه قد علمنا كلامه فيتكلم كلاما فلا يجد كلاما فقال: لا تفعلوا
فأبوا عليه فصعد عمرو المنبر فذكر عليا ووقع فيه ثم صعد