نام کتاب : شناخت سازمان تجارت جهانى نویسنده : ايروانى، محمد جواد جلد : 1 صفحه : 194
هدف از اين
اقدامات، آماده و در دسترس بودن اطلاعات بيشتر براى عموم است. يك راه مهم انتشار
استفاده از رسانهها با ارائه گزارشهاى كوتاه از كليه گردهمايىهاى مهم به
روزنامهنگاران مقيم در ژنو است- اين گونه گزارشها به طور روزافزونى با پست
الكترونيكى(Email)
و ابزارهاى ديگر براى روزنامهنگاران سراسر دنيا ارسال مىشوند.
ضمنا
در طول سالها، دبيرخانهWTO گفتگوهاى خود را با جوامع مدنى- چون سازمانهاى غير دولتى[1]
علاقهمند به,WTO
پارلمانها، دانشجويان، مجامع علمى و ساير گروهها تقويت كرده و توسعه داده است.
در
طول دوره كنفرانس وزرا در دوحه در سال 2001، اعضاىWTO چند فعاليت جديد از جمله سازمانهاى غير دولتى
را مطرح و در مورد آنها توافق نمودند. در سال 2002 دبيرخانهWTO تعداد گزارشهاى كوتاه ارسالى براى سازمانهاى
غير دولتى را درباره همه گردهمايىهاى مهمWTO افزايش داد و فهرست كردن جداول گزارشهاى كوتاه را در پايگاه وب
خود آغاز نمود. همچنين سازمانهاى غير دولتى منظما بهWTO دعوت مىشوند تا تحقيقات و تحليلهاى خود
درباره سياستگزارىها را مستقيما به كشورهاى عضوWTO ارائه دهند.
يك
فهرست ماهانه از گزارش موضعگيرىهاى سازمانهاى غير دولتى كه توسط دبيرخانه دريافت
مىشود، جهت اطلاع دول عضو مرتبا منتشر مىشود. يك بولتن اخبار ماهانه نيز به صورت
الكترونيكى براى سازمانهاى غير دولتى به منظور كسب اطلاعات عمومىWTO در دسترس قرار دارد.