responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فقرات فقهيه نویسنده : شريفي اشکوري، الياس    جلد : 1  صفحه : 440

حمد صد مرتبه سوره قدر «إِنَّا أَنْزَلْناهُ» و در ركعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره توحيد «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را بخواند.

اين نماز براى از بين بردن همّ و غم بسيار مفيد است.

چهارم- نماز جعفر طيّار (عليه السلام):

628- اين نماز چهار ركعت است، كه هر دو ركعت به تشهد و سلام ختم مى‌شود، با اين كيفيت كه نمازگزار در هر ركعت بعد از خواندن حمد و سوره پانزده مرتبه بگويد:

«سُبْحانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ اكْبَرُ».

و همين تسبيحات را در ركوع ده مرتبه و بعد از بلند شدن از ركوع ده مرتبه و در سجده اول ده مرتبه و بعد از سر برداشتن از آن ده مرتبه و در سجده دوم ده مرتبه و بعد از سر برداشتن از آن- پيش از آنكه برخيزد- ده مرتبه بگويد، بنابر اين تعداد تسبيحات در هر ركعت هفتاد و پنج مرتبه و در مجموع نماز سيصد مرتبه مى‌شود.

629- خواندن اين نماز در هر وقت از روز يا شب جائز است، چه در حضر و چه در سفر؛ ولى افضل اوقات آن روز جمعه در هنگام بالا آمدن آفتاب مى‌باشد؛ و خواندن آن در روز نيمه شعبان هم مستحب مؤكّد است.

630- در اين نماز سوره مخصوصى معتبر نيست؛ لكن افضل آن است كه بعد از قرائت حمد در ركعت اول سوره زلزال‌ «إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ» و در ركعت دوم سوره عاديات‌ «وَ الْعادِياتِ ضَبْحاً» و در ركعت سوم سوره نصر «إِذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ» و در ركعت چهارم توحيد «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را بخوانند.

631- در ركعت دوم و ركعت چهارم نماز جعفر طيّار (ع) مستحب است قنوت خوانده شود.

632- اگر كسى عجله داشته باشد، جائز است تسبيحات اين نماز را بعد از نماز بجا آورد؛ و نيز اگر حاجت ضرورى دارد، جائز است پس از خواندن دو ركعت اول قضاء حاجت نمايد، و بعد از آن دو ركعت ديگر را انجام دهد.

633- اگر كسى بعضى از تسبيحات اين نماز يا تمام آنها را فراموش كند و بعد از گذشتن محل آن يادش بيايد، جائز است همانجا مقدار فراموش شده را بخواند، و اگر

نام کتاب : فقرات فقهيه نویسنده : شريفي اشکوري، الياس    جلد : 1  صفحه : 440
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست