مباركه فوق مراد بوده، يعنى مقصود خداوند صلوات بر نبى و آل او (ص)
بوده است.
(بخارى
و غيره صواعق)
در
اينجا شكايت ما از دانشمندان اهل سنت (نه از صواب و وهابىها) اين است كه چرا در
موقع درود بر حضرت ختمى مرتبت (ص) به جز در خطبهها و اوائل كتابها بر اهل او
درود نمىفرستند، اميد مىرود روزى آثار حكومت اموى به كلى زايل شود.
31-
ابن حجر از ديلمى نقل مىكند كه آن حضرت (ص) فرمود:
الدعاء
محجوب حتى يصلى على محمد و اهل بيته،
دعا
بدون صلوات بر محمد و اهل بيت صلى الله عليه و عليهم- قبول نمىشود.
32-
وقتى آيه (لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي
الْقُرْبى) نازل شد صحابه عرض كردند يا رسول الله قرابت شما كيانند كه مودت و
دوستى آنان بر ما واجب شده است؟
آنحضرت
فرمود: على و فاطمه و دو پسرشان.
(اخرجه
احمد و الطبرانى و الحاكم)
و
روايات در اين مورد زياد است بصواعق ابن حجر شافعى مراجعه شود.