در اوقات نماز و كيفيت نماز و نيز در اوقات روزه و افطار ما هيچ
تغييرى ندادهايم و نويسنده گويا در عالم خواب يا سكر صحبت كرده است. و اين خود
اوست كه احكام را تغيير داده است.
حج
ما همان حج تمتع قرآن است كه رسول الله (ص) امر فرموده است و شما احكام حج را از
روايت امام محمد باقر (ع) كه در صحاح شما منقول است ياد گرفتهايد، اين مرد به
دروغ مىگويد كه ما در احكام زكات و مواريث احكام جديدى آوردهايم.
مسأله ولاء
شكى
نيست كه ولاء- يعنى متابعت و اطاعت- مخلوق در معصيت خالق جايز نيست. ولاء رسول
الله به آيات قرآن واجب است.
رسول
الله (ص) ولاء ائمه اهل البيت را به رواياتى كه از طريق اهل سنت نيز رسيده است و
پارهاى از آنها در پايان رساله مىآيد واجب نموده است و قرآن هم مىفرمايد
أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ. و
اگر اهل سنت نصوص مذكور را كافى ندانند ما بر نظر اجتهادى آنان ايرادى نداريم و
آنان سزاوارترند كه ما را در اجتهاد ما معذور بدارند زيرا ما در اين مورد به نصوص
متفق عليه تمسك جستهايم. امامتى كه شيعه براى امامان خود ادعا دارند رتبه انتصابى
است و ربطى به خلافت خلفاى راشدين كه به وسيله بيعت مردم