دومى ممكن و تابع دليل شرعى است، معجزات انبيا (ع) از همين قبيل است.
عيسى (ع) مىگويد:
انى
اخلق لكم من الطين كهيئة الطير و احيى الموتى بإذن الله.
آصف
بن برخيا مىگويد: انا آتيك به قبل ان يرتد اليك طرفك، اگر شيعه به چنين تصرفى روى
دلايل معتبر درباره اهل البيت قائل باشد چه اشكالى بر او وارد مىشود؟ و كرامات
اولياء نيز مورد قبول اكثر علماى اهل سنت است و قرآن نيز در مورد حضرت مريم و اصف
بن برخيا آن را تصديق مىكند.
در
ص 90 مىگويد: همين شيعههايند كه تصوف را اختراع كردهاند.
جواب:
ولى از بخت بد اين دروغگو اكثر صوفيه قديم و حديث از اهل سنتاند.
و
مىگويد: شناخت الله تعالى ذريعه عقل فرض است نه ذريعه شرع و آنچه در قرآن درباره
ضرورت شناخت الله تعالى آمده است تأكيد بر فرمان عقل است.
جواب:
بلى چنين است و اين موضوع مانند اين است كه بگوييم دو دو چهار و وجوب معرفت شرعى
بدون توسط حكم عقل محال است و تفصيل اين مباحث دقيق در علم كلام خصوصاً در جزء اول
صراط الحق مذكور است.