نام کتاب : مسائل پاره چنار (جواب 66 سؤال) نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 3
و چون اين دو رايت با هم تعارض دارند لذا قابل اعتماد نيستند و درين
مورد نميشود كه از روايات منقوله استفاده ببريم و انچه كه از قران مجيد (خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ واحِدَةٍ) استفاده ميشود قول اولي است و همين قول مطابق عادت و طبيعت است.
يعني در ابتداي خلقت انسان و در زمان اولاد حضرت ادم ع ازدواج خواهر و برادر براي
ضرورت ادامه نسل انساني جايز بوده وقتيكه اولادها بدنيا امدهاند ديگر نكاح خواهر
و برادر حرام شده است. و چون درينباره در كتاب (زن در شريعت اسلامي) مطالبي
نوشتهام از تفصيل موضوع در اينجا خودداري ميكنم.
سوال
دوم:
ايا
پيامبر و امام بالاتر است يا قرآن؟
جواب:
گاهي سوال اينطور مطرح ميشود كه ايا پيامبر و امام افضل است يا قرآن كه درين مورد
بحثهائي شده است، بنظر من اينگونه سوال بكلي غلط است، زيرا فضيلت دو معني دارد،
يكي ثواب و ديكر كمال گاهي گفته ميشود فلاني از فلاني افضل است مقصود اينست كه
باكمالتر است مثلا علم او يا اخلاق او يا بعضي از كارهاي مثبت او بيشتر است. گاهي
گفته ميشود كه فلاني از فلاني افضل است و مراد اينست كه ثواب
نام کتاب : مسائل پاره چنار (جواب 66 سؤال) نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 3