responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دين و اقتصاد نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 30

يكى بود؟!

اگر فلسفه تابع آلات توليد است پس چرا فلسفه ديالكتيك و اراء اقتصادى ماركس را امروز جزء تاريخ قرار نميدهند زيرا وسائل توليد عصر ما با وسائل توليد عصر ماركس فرق نموده و اوضاع اقتصادى زمان حاضر با زمان او فرق يافته، و بچه دليل ماركسستها بفلسفه روش اقتصادى خود جنبه ابديت ميدهند و چرا اين همه تقليد كوركورانه مى‌كنند بلى علم و فلسفه مربوط بوسائل توليد نيست و لذا در قرون وسطى كه وسائل توليد در همه جا متشابه بودند آسيا و آفريقا و اروپا از اين جهت فرق نداشت مع الوصف اروپا در جهالت و وحشت و خرافات و ظلم بسر ميبرد ولى كشورهاى اسلامى از قبيل عراق و مصر و سوريه و اندلس از بركت اسلام در علم و كمال بسر مى‌بردند و باقرار خود مستشرقين نيز بين، اروپا شش قرن ريزه‌خورخوان علمى و فلسفى مسلمين بود،

نام کتاب : دين و اقتصاد نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 30
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست