اكرم (ص) به همان دو شرط مذكور
(ذكر نام خدا در موقع ذبح، و اهداى ثواب آن به آنحضرت (ص)) جايز و مستحب است و
تقرب به آنحضرت تقرب به حق تعالى است، چون هديه مذكور به عنوان رسول خداوند است.
درباره
بانوى مجلّله اسلام، فاطمه (س) آمده است كه: مَن أغضَبَها فَقَد أغضَبَنى، وَ مَن
آذاها فَقَد آذانى وَ مَن آذانى فَقَد آذَى الله.
فتوى
به حرمت اينگونه قربانى فاقد دليل و افتراى بر خداوند است. از مطالب بالا، جواب
ازآنچه كه در عنوان «فرهنگ رجوع به مخلوقات» گفته شده، نيز روشن مى شود و محتاج به
اعاده نيست.
علم
به غيب
1-
علم به غيب فقط مخصوص به خداوند است و اين موضوع از قرآن مجيد واضح و محتاج به ذكر
يك آيه و چند آيه نيست.
2-
براى هيچ مخلوقى امكان دسترسى به علم غيب وجود ندارد و محال است؛ زيرا علم مخلوقات
دو قسم است: يا حضورى و يا حصولى.
علم
حضورى، علم به ذات و قواى نفس و همه صور ذهنى كه معلوم بوجود خود درنفس حاضر است.
و غايب نيست و اگر چيزى غايب باشد قطعا معلوم حضورى مخلوق نيست. علم حصولى عبارت
است از علم به موجودات خارجى به توسط صور آنها كه در ذهن عالم حاضر