responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دفاع مشروع ما نویسنده : انجمن فرهنگ اسلامى    جلد : 1  صفحه : 78

اكرم (ص) به همان دو شرط مذكور (ذكر نام خدا در موقع ذبح، و اهداى ثواب آن به آنحضرت (ص)) جايز و مستحب است و تقرب به آنحضرت تقرب به حق تعالى است، چون هديه مذكور به عنوان رسول خداوند است.

*

أمرّ على الديار ديار ليلى‌

أقبل ذا الجدار و ذا الحدارا

إِنَّ الَّذِينَ يُبايِعُونَكَ إِنَّما يُبايِعُونَ اللَّهَ.

درباره بانوى مجلّله اسلام، فاطمه (س) آمده است كه: مَن أغضَبَها فَقَد أغضَبَنى، وَ مَن آذاها فَقَد آذانى وَ مَن آذانى فَقَد آذَى الله.

فتوى به حرمت اينگونه قربانى فاقد دليل و افتراى بر خداوند است. از مطالب بالا، جواب ازآنچه كه در عنوان «فرهنگ رجوع به مخلوقات» گفته شده، نيز روشن مى شود و محتاج به اعاده نيست.

علم به غيب‌

1- علم به غيب فقط مخصوص به خداوند است و اين موضوع از قرآن مجيد واضح و محتاج به ذكر يك آيه و چند آيه نيست.

2- براى هيچ مخلوقى امكان دسترسى به علم غيب وجود ندارد و محال است؛ زيرا علم مخلوقات دو قسم است: يا حضورى و يا حصولى.

علم حضورى، علم به ذات و قواى نفس و همه صور ذهنى كه معلوم بوجود خود درنفس حاضر است. و غايب نيست و اگر چيزى غايب باشد قطعا معلوم حضورى مخلوق نيست. علم حصولى عبارت است از علم به موجودات خارجى به توسط صور آنها كه در ذهن عالم حاضر

نام کتاب : دفاع مشروع ما نویسنده : انجمن فرهنگ اسلامى    جلد : 1  صفحه : 78
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست