responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : دفاع مشروع ما نویسنده : انجمن فرهنگ اسلامى    جلد : 1  صفحه : 171

از تهاجم فرهنگى عليه اسلام و از مشكلات زندگانى، چيز ديگرى نيست. ما فرض كنيم در نظر اهل سنت (به اين دسته سخت گير و متشدّد كارى نداريم) دليلى بر جواز سوگوارى وجود نداشته باشد، نتيجه اين مى شود كه آنان سوگوارى نكنند، نه آنكه آنرا بدعت بدانند. زيرا از طرق اهلبيت (عليهم السلام) رجحان عزادارى عاشورا، به طور قطعى ثابت شده و بر همين اساس شيعيان آن را قربة الى الله انجام مى دهند.

اگر هر مذهب تنها از ديدگاه خود در امور مذاهب اسلامى ديگر قضاوت كنند جهان اسلام به چه بلاى تفرقه انگيزى مبتلا خواهد شد؟

آيا اين خودبينى ها با آيه قرآنى كه پيامبراكرم (ص) را رحمة للعالمين معرفى مى كند در تضاد نيست؟ اگر به زعم باطل متشددين كه اقليت ناچيز ولى پولدار هستند و كمك هاى زيادى به آنان مى شود، تنها خودشان برحق باشند، مسلماً آنحضرت (ص) رحمت براى يك يا دوميليون نفر است نه رحمت براى جهانيان!!!

خدا به اين دسته، فهم و انصاف بدهد، كه نه اسلام را قدر جامع ميدانند و نه امّت واحده قرآن را قبول دارند و تنها به نظر خود پايبندند و بقيه را گمراه مى دانند.

سوگوارى كربلا و عاشورا

واقعيّت اين است كه سوگوارى كربلا و عاشورا در احاديث وارده از طريق اهل سنّت نيز ثابت است، و محبّت اهل بيت (ع) مخصوص به شيعه نيست، در احاديث اهل سنّت آمده است كه حضرت پيامبر (ص) سوگوارى امام حسين (ع) برپا نموده است و خاكى از كربلا توسط

نام کتاب : دفاع مشروع ما نویسنده : انجمن فرهنگ اسلامى    جلد : 1  صفحه : 171
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست