زنده ميشود، و اين حكم در فقه شيعه مسلم است و فرقى ميان داكترو محصل
(دانشجو) و ساير مردم وجود ندارد.
(مسأله:
96) در مس نمودن اعضاى جدا شده از ميتى كه غسل داده نشده است اختلاف شده
است كه آيا موجب غسل بر زنده مىشود يا نه؟ بعضى از فقهاى عصر مىفرمايند مس آن مجب
غسل نيست و آنانى كه آن را موجب غسل مىدانند نظريات مختلفى دارند و يك نظريه اين
است كه مس عضو مشتمل بر استخوان موجب غسل است و اگر عضو جدا شده استخوان نداشته
باشد مس آن موجب غسل نيست چنانچه مس استخوان تنها نيز غسل ندارد.
(مسأله:
97) اگر كسى به مرده يا عضو جدا شده او دست بزند و نداند كه مرده قبلا
غسل داده شده يا نه بايد به مس او غسل نمايد، مگر اينكه بداند ميت را از مقابر
مسلمين آوردهاند كه مس او غسل ندارد.
(مسأله:
98) چنانچه دكتور يا شاگردان و نيز ساير مكلفين چند مرتبه به ميت دست
بزنند در موقع نماز تنها يك