نام کتاب : توحيد اسلامى و نظرى بر وهابيت نویسنده : ناشناخته جلد : 1 صفحه : 70
در صفحه 401، ادعا مىكند: تمام احاديثى كه در زيارت قبور نبى وارد
شده دروغ و جعلى است.[1]
نوادهى
محمد بن عبد الوهاب رييس وهابىها در فتح المجيد (ص: 242) چنين مىگويد: ان عكوف
الناس على قبور الانبياء اعظم و اتخاذها مساجد اشد.
ابن
تيميه در اقتضاء الصراط المستقيم، ص 404، مىگويد: نماز فريضه در مسجدى كه بين
قبرها ساخته شده نه بر قبرها جايز نيست.
ولى
بايد به اين نادانان گفت: پس چگونه اجازه دايد به مردم كه به شما اقتدا كنند در
مسجد يا حصهاى از مسجدى كه در وسط آن قبور وجود دارد.
آيا
قبر نبى خاتم (ص) در مسجد مدينه واقع نشده است، اگر بگويند ما از ترس مسلمانان قبر
پيامبر را خراب نتوانستيم مىگوييم پس شما از روى مجبورى شرك را پذيرفتيد و مشرك
شدهايد؟!!!.
از
تطهير الاعتقاد ص 30 و 41 و نقض المنطق ابن تيميه؛ صفحه 15 و فتح المجيد، ص 239 و
اقتضاء الصراط المستقيم ص 368 نقل شده است كه اگر مسلمان به تمام اعتقادات
اسلامىدر توحيد معتقد باشد ولى قبر حضرت پيامبر را براى زيارت قصد كند و آن را
مسح نمايد و دست برساند و در آنجا براى خدا نماز بخواند و بر قبر و بنا و مسجد
بسازد و نذر كند، موحد و مسلمان گفته نمىشود (و ان كان المصلى لا يصلى الا لله و
لا يدعو الا الله). در صفحه 404 اقتضاء الصراط المستقيم از كتاب تطهير الاعتقاد ص:
36 و الرسائل العلمليته التسع ص: 45 نقل شده است كه هر كس بگويد «يا الله توسل
مىجويم به سوى تو به سبب نبى تو محمد كه بر من رحم كنى» به راه مشركين رفته و
اعتقاد مشركين را نموده است.
[1] اين احاديث را قبلًا تاحدى
نقل كرديم، كه بعضىها معتبر بود و از ابو داود يكى از صاحبان صحاح سته نيز نقل
روايت شده كه آن حضرت مردم را به زيارت قبر خود و سلام بر خود سفارش كرده است،
معلوم نيست ابن تيميه چرا در اين راه مبالغه مى كند.
نام کتاب : توحيد اسلامى و نظرى بر وهابيت نویسنده : ناشناخته جلد : 1 صفحه : 70