responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : توحيد اسلامى و نظرى بر وهابيت نویسنده : ناشناخته    جلد : 1  صفحه : 5

بسم الله الرحمن الرحيم‌

الحمد لله رب العالمين، و الصلاة على رسوله الخاتم الامين و آله الطاهرين، و اصحابه المهتدين، و علينا و على جميع عباد الله الصالحين المجاهدين.

مقدمه‌

از مدتى به اين طرف علاقه داشتم كتابى مختصر و تا حد مقدور ساده، در باره‌ى توحيد كه ركن مهم دين و حتى تشكيل دهنده‌ى اساس اسلام است، تأليف نمايم، تا خوانندگان را از افراط و تفريطى كه درين موضوع مهم گه‌گاهى به وجود مى‌آيد بر حذر دارم، و آنان را به آنچه كه عقل سليم و نقل صحيح حكم مى‌كند، آگاه گردانم، ولى كارهاى جهادى و مراجعات علمى‌ديگر مانع آن مى‌شد تا اينكه لطف خداوند عز و جل شامل حال نگارنده گرديد و كتاب حاضر را در ظرف چند روزى‌[1] به رشته‌ى تحرير در آورد.

درين كتاب كوشش شده است مطالب با ادله محكم و همه جانبه ذكر گردد و از درازى سخن جلوگيرى شود و تا جايى كه مقدور باشد مطالب سهل و ساده مطرح گردد تا غالب خوانندگان از آن بهره ببرند.

جمعى از نويسندگان كه در باره موضوعات گوناگون علمى كتاب و يا مقاله مى‌نويسند، چون تخصص و حتى پايگاه متوسط علمى‌ندارند؛ اولا مبانى استدلال آن‌ها ضعيف است و ثانيا همه جوانب مو ضوع را مد نظر قرار داده نمى‌توانند و تنها به بعضى از گوشه‌هاى موضوع مى‌پردازند و لذا غالب مطالب آنان ناقص و ضعيف و گاهى پوچ و غلط و گمراه كننده است.

گاهى كتابها و مقاله‌هاى ديده مى‌شود كه روى اغراض سياسى باطل و با عصبيت احمقانه و يا هوس شهرت و جاه طلبى نوشته شده و يا نويسنده براى تحصيل پول اجير شده است و حقايق را عمداً و جهلًا وارونه نشان مى‌دهد كه مطالعه آن‌ها نه تنها سبب ضياع وقت كه خوانندگان كم معلومات را گمراه مى‌سازد و بسيار اندك‌اند كسانى كه توانايى تخصيص كتاب مفيد و مضر، خوب و بد را دارند.


[1] قسمت عمده‌ى اين كتاب در پاكستان و مقدارى كمى از آن در آلمان نوشته شده است و البته كه مسافر به مدارك كمترى دسترسى پيدا مى كند.

نام کتاب : توحيد اسلامى و نظرى بر وهابيت نویسنده : ناشناخته    جلد : 1  صفحه : 5
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست