responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : انوار هدايت نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 391

بيشتر از روزهاى ديگر براى مردم تاثير مى‌گذارد؛ زيرا مردم از نظر روحى در اين روزها آمادگى بيشتر دارند؛ براى اين‌كه از يك‌طرف رو به‌سوى قبله نشسته‌اند و خود را براى نماز آماده مى‌كنند و از طرف ديگر، در مسجد نشسته‌اند، مسجد خانه خدا است و مسلماً از نظر روحى براى پذيرش حق، آمادگى بيشتر دارند و قطعاً تبليغ و سفارش در مساجد، نسبت به جاهاى ديگر، براى مردم تأثيرش بيشتر است. اگر يك فروشنده را در داخل مغازه‌اش بگوييد: كم فروشى و گران‌فروشى نكن، ممكن است بر او تأثير نكند و يا كمتر تاثير كند؛ ولى وقتى كه در مسجد نشسته و گوش به موعظه واعظ دارد، اين جمله را بشنود كه كم‌فروشى و گران فروشى هردو حرام‌اند، تأثير بيشتر دارد. واعظ وقتى اين آيه مباركه قرآن را كه مى‌فرمايد: «وَ أَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَ لا تُخْسِرُوا الْمِيزانَ‌»[1] تلاوت و ترجمه كند، در قلب مردم جاه مى‌گيرد. ممكن است ديگر كسى كم‌فروشى و يا گران فروشى نكند.

زمان تبليغ‌

ماه مبارك رمضان نيز فرصتى خوبى براى تبليغ است؛ در اين ماه مردم همه روزه دار هستند و گرفتن روزه در آن ماه مبارك روح مردم را شفاف مى‌كند و به آنان نيرو معنوى مى‌بخشد. در اين ماه مبارك، تبليغ تأثير خوبى دارد و مبلغين محترم بايد از اين فرصت استفاده كنند و در اوقات مختلف مردم را موعظه نمايند؛ تبليغ در اين ايام، روز و شب ندارد و در هر ساعت كه ممكن باشد بايد مردم را تبليغ كنند. خصوصاً در موقع نماز كه مردم آمادگى روحى براى شنيدن حقايق دارند، مبلغين بايد آن‌ها را باصبر و حوصله مندى به‌سوى حق ارشاد و براى مقاومت تشويق نمايند.


[1] - الرحمن/ آيه 9

نام کتاب : انوار هدايت نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 391
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست