5-
جان كريزوستوم روحانى مسيحى صريحاً اعتراف مىكند كه نام هاى نويسندگان انجيل ها
را در پايان قرن دوم ميلادى بر روى آنها گذاشته اند و آنها را به شاگردان مسيح
نسبت داده اند، تا مردم آن قصه هاى ساختگى را آسان تر باور كنند
6-
خنده آور گفته اوگوستين كشيش معروف است كه مىگويد: اگر احترام آبروى كليساى
كاتوليك نمى بود، من به انجيل اعتقاد نمى داشتم.[2]
اختلافات و تناقضات ميان انجيل هاى ساختگى
1-
مدّت دعوت مسيح در انجيل جامع يك سال ولى در انجيل يوحنّا سه سال ذكر شده است.
2-
انتشار دعوت مسيح در انجيل جامع (شامل اناجيل متّى، مرقس و لوقان) در شهر الجليل
است ولى در انجيل يوحنّا در اليهوديه ذكر شده است.
3-
ولادت عيسى در انجيل متّى (باب 2، آيه 19= 1) قبل از ميلاد در سال چهارم پادشاهى
هروديس واقع شده ولى در انجيل لونا (باب 2، آيه 2 و 31) در سال ششم بعد از ميلاد
واقع شده است.
4-
آلبرت بايت فرانسوى در كتاب خود اخلاق انجيلى نوشته كه اناجيل به اخلاق معينى دعوت
نمىكند؛ بلكه به اخلاق متناقضى فرا مى خوانند.[3]
5-
مطالب اناجيل از يك طرف عيسى (ع) را از نظر كمال به مرتبه الوهيت رسانيده اند
(نعوذ بالله) و از طرف ديگر از جنبه اخلاق و إيمان او را بسيار ضعيف تصوير نموده
اند و