responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : افق اعلى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 116

ولى معلوم نيست بشارت عيسى (ع) به جملات فوق انجيل يوحنّا باشد، بلكه معلوم العدم است؛ زيرا اسم احمد كه در قرآن آمده در آن جملات نيست (دقت شود).

اين آيه مباركه دليل اقناعى براى مسلمانان است و اقناع و الزامى براى منكرين قرآن (نصارى) ندارد.

نظريات جمعى در مورد اناجيل‌

1- 2- ارنست رونان و فليسين شاله مانند بسيارى از دانشمندان ديگر پس از تحقيق، كتاب مقدّس را از جانب خدا نمى‌داند و تأليف آن را كار إنسان ميدانند والهى بودن آن را إنكار مى‌كنند.[1]

3- پفلايدار اعتراف مى‌كند كه: بحث پيرامون اعتبار تاريخى اين يا آن خطابه‌هاى أعمال رسولان، همانند همه نوشته‌هاى مذهبى، تاريخى عهد باستان كوششى كاملًا عبث است، همه خطابه‌هايى هستند كه در آن نويسندگان حرف‌هايى به دهان قهرمانان مى‌گذارند كه خود فكر مى‌كنند قهرمان در شرايط مفروض آن زمان قاعدتاً مى‌گفته است (كائوتسكى كارل، بنيادهاى مسيحيت، ترجمه عباس ميلانى ص 37،

4- جان ناس به استناد آراى جميع مؤرّخين بر تحريف انجيل حقيقى تأكيد مى‌كند و مى‌نويسد:

«محقّقان بالآخره به اين نتيجه نهايى رسيدند كه در كتاب عهد جديد، مذهب نوين مسيحى در باب شخصيت عيسى جرح وتعديل بسيارى حاصل شده است، ولى در مقدار آن مابين محقّقين رأى واحد حاصل نشده است‌[2]

5- كارل كائوتسكى در خصوص اعتبار انجيل هاى موجود مى نويسد:


[1] - تاريخ مختصر أديان بزرگ، ترجمه خدايار محبّى، ص 405

[2] - تاريخ جامع أديان، ترجمه على اصغر حكمت، ص 383.

نام کتاب : افق اعلى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 116
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست