responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : افق اعلى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 102

9- داود با زنى كه شوهرش زنده بود اشكارا زنا كرد و از او صاحب پسرى شد (به نقل يكى از دانشمندان اهل سنت از تورات،) الملل و النحل ج 1/ 1479)

10- در موقع پيرى سليمان زنانش دل او را به پيروى خدايان غريب مايل ساختند! دل سليمان مثل پدرش داود با يهوه (خدا) كامل نبود!! سليمان در نظر خداوند شرارت ورزيده مثل پدر خود داود، خداوند را پيروى كامل ننمود .. پس خدا بر سليمان غضب كرد چون دل او از يهوه اسراييل منحرف گشت كه دومرتبه بر او ظاهر شده!! و او را امر فرموده بود كه پيروى خدايان غير را ننمايد!! أما آنچه خدا به او امر فرموده بود بجا نياورد. (باب 11)

11- وقت ميقات موسى (ع) به طول انجاميد بنى اسرائيل به هارون گفتند خدايى براى ما بساز و در برابر ما قرار بده .. هارون گفت طلاجات ... بر گيريد و برايم بياوريد .. هارون از آنها گوساله ساخت گفت اى بنى اسرائيل اين است آن خدايى كه شما را از مصر خارج ساخت (الفصل فى الملل و الاهواء و النحل ج 1/ 48)

بحث تكميلى‌

1- عهد قديم داراى كتبى است؛

تورات داراى پنج كتاب (=سفر) منسوب به موسى (ع) است بنام سفر آفرينش يا پيدايش، و سفر خروج (خروج بنى اسراييل از مصر)[1] و سفر لاويويان (يأاخبار) مشتمل بر تشريعات و و صايا و أحكام و سفر عدد (سير بنى اسراييل در صحراى سينا و شامل عدد اسباط بنى اسراييل) و سفر تثنيه كه درآن و صاياى ده گانه جديد ذكر يافته است و در اخير آن وفات موسى (ع) و دفن او را در كوههاى موآب ذكر كرده‌اند.

دوم صحيفه يوشع (وصى موسى عليهما السلام) بنام هكزاتوك (به معناى اسفار ششگانه)


[1] - جى اسميت در باره سفر خروج مى نويسد: اين سفرى كه بين اسفار كتاب مقدس مى خوانيد نوشته نشد مگر بعد از فترتى طولانى از زمان موسى( ع) 0( مقارنة الاديان شبلى ص 258) أسفار جمع سِفر بمعناى كتب و كتاب.

نام کتاب : افق اعلى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف    جلد : 1  صفحه : 102
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست