نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 7
مقدّمه
بشر
با همه پيشرفت خود در علوم، صنايع و فنّاورى، گرفتار بحرانها و نابهسامانىهاى
فراوانى در زمينه تعليم و تربيت و بويژه در آموزش و تربيت جنسى است. نداشتن
جهانبينى درست و فقدان نظام تربيتى مبتنى برمبناى نظرى وحيانى و داشتن ديد صرفا
مادى (فيزيولوژيك) به تربيت جنسى و غفلت از جنبههاى روانى، معنوى، اخلاقى و
اجتماعى آن، باعث شده است كه بشر در اين بحران، همچنان غوطهور باشد و نهتنها
پيشرفت نكند، بلكه در مراحلى، تنزّل نيز يابد.
در
تربيت جنسى (همانند كلّ تعليم و تربيت)، به ارائه يك بينش كلّى حاكم بر همه
رفتارها و بايدها و نبايدهاى آموزشى و تربيتى، نياز است، بهگونهاى كه بين آنها،
نوعى ارتباط، انسجام، نظم و هماهنگى ايجاد كند. اين بينش، بنابه ماهيت خود، از
منشئى فراتر از تجربه و ديد صرفا مادى، سرچشمه مىگيرد؛ زيرا تجربه، اساسا
«جزءنگر» است؛ ولى بينش، مىبايد نظرگاهى «كلنگر» داشته باشد و از مقامى والاتر
بر انسان، رفتارها، آموزشها و تربيتهاى او نظاره كند. اين، خلأ بزرگى است كه در
تعليم و تربيت امروز احساس مىشود و بايد با روى آوردن به وحى و با اتّكاى به بينش
كلّى برگرفته شده از آن، به نظامى نو در تعليم و تربيت (بويژه در تربيت جنسى) دست
يافت.
از
سوى ديگر، گرچه امروزه در بحث تربيت، به پرورش استعدادهاى طبيعى انسانى تأكيد
مىشود، و گفته مىشود كه بايد استعداد و غريزه جنسى، شكوفا شود، ولى با اين حال،
غريزه جنسى انسان، همانند غريزه جنسى حيوان تلقّى مىشود.
تربيت
جنسى آدمى، به معناى رهايى از هرگونه جهتدهى و نظامبخشى به آن،
نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 7