نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 326
مانعى از اتّصال بدن آنها به يكديگر باشد. پس اگر چنين كار زشتى
انجام دادند، از آن نهى مىشوند و در صورتى كه بعد از نهى، باز تكرار كردند، حدّ
مىخورند، و در صورتى كه باز هم پس از حد خوردن، تكرار كردند، كشته مىشوند.
در
مورد حرمت زنا و مصداق انحراف جنسى بودن آن، از ديدگاه دينى، هيچ ترديدى نيست و
آيات و احاديث بسيارى بر آن تصريح شده است. براى زنا از عناوينى چون:
زناى
محصنه يا غيرمحصنه و زناى با محارم و غيرمحارم استفاده شده، و از حد صد تازيانه تا
رجم و يا زدن شمشير كيفر مشخص گرديده است كه در اين ارتباط بايد به كتب فقهى و
حديثى مراجعه شود. در اينجا صرفا نابههنجار بودن زنا به دليل عوارض و زيانهاى
روانى- معنوى، اجتماعى، معيشتى و آخرتى، مورد توجّه است كه به يك آيه و چند حديث
در اين زمينه، اشاره مىكنيم.
قرآن،
با اشاره به نابههنجار بودن زنا و انحرافى بودن اين راه براى ارضاى جنسى
مىفرمايد:
وَ
لا تَقْرَبُوا الزِّنى إِنَّهُ كانَ فاحِشَةً وَ ساءَ سَبِيلًا.[3]
هرگز
به سوى رفتار زنايى، نزديك نشويد؛ زيرا كه مصداق فحشاست و براى ارضاى غريزه جنسى،
راه بد و انحرافى است).
امام
باقر عليه السّلام با توجّه به زيانهاى فراوان زنا فرمود:
للزّانى
ستّ خصال ثلاث فى الدّنيا و ثلاث فى الآخرة، أمّا الّتى فى الدّنيا فيذهب بنور
الوجه و يورث الفقر و يعجّل الفناء و أمّا الّتى فى الآخرة فسخط الرّبّ و سوء
الحساب و الخلود فى النّار.[4]
عوارضى
كه دامنگير زناكار مىشود، شش پيامد است: سه تا در زندگى اجتماعى