responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 268

زياد است. همچنين محتمل است خداوند- عزّ و جلّ- سلامت دينى و دنيوى به او عطا نمايد ... و اگر انعقاد نطفه، در عصر روز جمعه صورت پذيرد، امكان دارد كه بچّه، شخصى معروف و مشهور و دانشمند بشود و اگر در شب جمعه، بعد از نماز عشاء انعقاد صورت گيرد، اميد آن‌كه صالحى از صالحان بشود، ان شاء اللّه!

همچنين پيامبر صلّى اللّه عليه و اله در سفارشى در مورد آميزش در اوقات خاصى، به دليل احتمال درصدى از آثار نامطلوب بر فرزند مى‌فرمايد:

و لا تجامع امرأتك بعد الظّهر، فإنّه إن قضى بينكما ولد فى ذلك الوقت يكون أحول و الشّيطان يفرح بالحول فى الإنسان. و لا تجامع امرأتك فى أوّل الشّهر و وسطه و آخره، فإنّ الجنون و الجذام و الخبل يسرع إليها و إلى ولدها. و لا تجامع امرأتك فى ليلة الفطر، فإنّه إن قضى بينكما ولد لم يكن ذلك الولد إلّا كثير الشّرّ. و لا تجامع امرأتك فى ليلة الأضحى فإنّه إن قضى بينكما ولد يكون ذا ستّة أصابع أو أربعة. و لا تجامع أهلك فى ليلة النّصف من شعبان، فإنّه إن قضى بينكما ولد يكون مشوّها ذا شامة فى شعره و وجهه. و لا تجامع أهلك فى آخر الشّهر إذا بقى منه يومان، فإنّه إن قضى بينكما ولد يكون عشّارا أو عونا للظّالم و يكون هلاك فئام من النّاس على يديه.

و لا تجامع أهلك فى أوّل ساعة من اللّيل، فإنّه إن قضى بينكما ولد لا يؤمن أن يكون ساحرا مؤثرا للدّنيا على الآخرة.[1]

بعد از ظهر، با همسرت نزديكى نكن، كه اگر فرزندى در آن هنگام تشكيل شود، چشمان او چپ و دوبين مى‌شوند و شيطان، از اين نقص در انسان شاد مى‌شود. در اوّل و وسط و آخر ماه نيز نزديكى نكن كه احتمال دارد جنون، جذام و گيجى، به همسر و بچه‌اش روى آورد. در شب عيد فطر، نزديكى احتمالا باعث شرور شدن بچّه بگردد. در شب عيد قربان نزديكى نكن، كه ممكن است انگشتان بچه، شش‌تايى يا چهارتايى شود. در شب نيمه شعبان جماع نكن، چون محتمل است كه بچّه، زشت و ناخوشى در مو و صورتش پديد آيد. نزديكى كردن در دو روز مانده به آخر ماه، احتمال مى‌رود كه بچّه، ماليات بگير و همكار ستمگران شود و چه‌بسا عدّه‌اى از مردم بى‌گناه، با دست او به هلاكت بيفتند. نزديكى در ساعت‌


[1]. مكارم الأخلاق، ص 209- 211؛ بحار الأنوار، ج 103، ص 282- 283.

نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 268
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست