responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 38

راه تأمين نيازهاى اساسى انسان، دين‌درمانى، درمان‌هاى اجتماعى، درمان از راه اميد و معنا دادن به زندگى و ... را از جمله راه‌هاى درمان افسردگى و حزن دانسته است.

36. اكثريت و اقليت از منظر قرآن و روايات‌

، فاطمه آزادبخت، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشگاه قم، استاد راهنما: دكتر سيّد رضا مؤدب، استاد مشاور: دكتر محمّد على مهدوى‌راد، 1383، 148 ص.

اين پايان‌نامه، در پى پاسخ به اين سؤال‌ها است: رأى اكثريت از نظر قرآن چه منزلتى دارد؟ آيا مذمت برخى از آيات در مورد اكثريت، و مدح برخى از آيات در مورد اقليت، دليلى بر نكوهش اكثريت و ستايش اقليت در قرآن كريم است؟ آيا اسلام، ارزش و اعتبارى براى اكثريت و نظرات آنان قائل است؟

وى، در سه فصل به تحليل پاسخ به اين پرسش‌ها پرداخته است:

در فصل اوّل، شامل كلّيات بحث، مباحثى از قبيل طرح موضوع، اهمّيّت و فايده موضوع، سؤالات تحقيق، فرضيه‌هاى پژوهش، سابقه پژوهش، اهداف پژوهش، روش پژوهش، و سازماندهى پژوهش آمده است.

در فصل دوم، با عنوان معنى‌شناسى اكثريت و اقليت، مبانى و مفاهيم اين دو واژه را بيان كرده، و كاربرد و مشتقات ريشه‌اى واژه‌هاى مزبور را بيان كرده است.

در فصل سوم، منزلت آيات اكثريت و اقليت را بيان كرده، و قلمرو اكثريت، دلايل اعتبار رأى اكثريت، حقوق اقليت‌ها، شرايط و ويژگى‌هاى اكثريت، اكثريت و مشاركت‌هاى سياسى- اجتماعى، و رابطه بين اكثريت و شورا و بيعت را بيان نموده است.

37. الأدب و دراسته عند فاطمة الزهراء عليها السلام‌

، فاطمه سادات مولانا، كارشناسى ارشد زبان و ادبيات عرب، دانشگاه آزاد اسلامى قم، استاد راهنما: دكتر فيروز حريرچى، استاد مشاور: دكتر نظام نادر تهرانى، 1380، 160 ص.

شرح خطبه حضرت زهرا عليها السلام، بيان نكات ادبى آن از لحاظ فصاحت و بلاغت، و توضيح افشاگرى‌هاى حضرت از ديد صاحب‌نظران، اهداف نگارنده در اين پايان‌نامه است.

اين رساله، شامل دوازده فصل است:

در فصل اوّل، به پاره‌اى از خصوصيات ادب عربى و جايگاه قرآن در ادب عربى مى‌پردازد.

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 38
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست