responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 354

اين پايان‌نامه، ترجمه كتاب البرهان فى علامات مهدىّ آخر الزمان، تأليف متقى هندى است. متن اصلى كتاب، كه توسط على اكبر غفارى تصحيح و تحقيق شده، براى ترجمه در اختيار پديدآورنده اين پايان‌نامه قرار گرفته است.

در اين كتاب، پس از معرفى حضرت مهدى (عج)، فتنه‌ها و جنگ‌هايى كه پيش از قيام ايشان يا به عنوان مقدمه ظهور، و نيز مقارن ظهور آن حضرت اتفاق خواهد افتاد، به تفصيلْ بيان شده است.

فصول و ابواب اين پايان‌نامه- كه همان فصول و ابواب كتاب است- عبارت‌اند از:

كرامات حضرت مهدى (عج)، بيان نَسَب آن حضرت، جمال و خصوصيات ظاهرى حضرت، به دنيا آمدن وى در مدينه منوره، مهاجرت او به بيت المقدس و يارى او از سوى خداوند با سه هزار فرشته، حوادثى كه قبل از قيام مهدى به وقوع مى‌پيوندد (شامل دو فصل: فصل اوّل، فتنه‌ها و حوادثى كه قبل از قيام آن حضرت به وقوع مى‌پيوندد؛ فصل دوم، حوادثى كه مقارن قيام حضرت مهدى (عج) است)، نشانه‌هاى كلّى ظهور حضرت كه شامل سى 35 نشانه است، چگونگى بيعت با حضرت و تعداد بيعت كنندگان، ياران حضرت (فرشتگان و مردان صالح و ...) فتح سرزمين‌هاى بزرگ در روزگار حكومت ايشان، همراهى حضرت عيسى و كشتن دجال به دست وى، مدت حكومت آن حضرت، شهادت حضرت مهدى (عج) و بيان وقايعى كه بعد از وى اتفاق مى‌افتد، احوال اشخاصى كه بر آنها گمان رفته كه مهدى‌اند، نظريات علماى مذاهب چهارگانه در باره حضرت مهدى (عج)، و سرانجام، بررسى عمر جهان.

مترجم، در فصلى جداگانه، با ارائه مباحثى همچون: سيماى كلّى ظهور، زمينه‌ها و علايم ظهور، اعتقاد به مهدويت از ديدگاه شيعه، و تفسير پاره‌اى از آيات مربوط به حضرت مهدى (عج)، بخش‌هايى از متن كتاب را نقد و بررسى نموده است.

420. نسيان و آثار آن از منظر قرآن و حديث‌

، سيّد حسين سجادى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين قم، استاد راهنما: دكتر ناصر رفيعى، استاد مشاور: دكتر عبد الرضا زاهدى، 1383، 188 ص.

در اين رساله، نگارنده بر آن است تا اولًا، رابطه خدافراموشى و خودفراموشى را كشف كرده، دلايل منجر شدن آن را به فسق تبيين نمايد و سپس، ثمره نسيان در روز قيامت و آثار دنيوى و اخروى آن را مورد بررسى قرار دهد.

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 354
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست