responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 221

260. درآمدى بر حديث پژوهى و چكيده پايان‌نامه‌هاى حديثى‌

، محمّد بحرانى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين قم، استاد راهنما: دكتر جعفر نكونام، استاد مشاور: دكتر محمّد كاظم شاكر، 1378، 203 ص.

غرض نگارنده در اين پايان‌نامه، كمك به بهينه‌سازى پژوهش‌هاى حديثى، از طريق آشنايى با روش پژوهش و مرجع‌شناسى و نيز اطلاع‌رسانى و تسهيل كار پژوهشگران حديثى و جلوگيرى از كارهاى تكرارى و اتلاف وقت و سرمايه است. از جمله مسائل مطرح شده در پايان‌نامه وى، لزوم آشنايى محقق با انواع تحقيق، روش‌هاى تحقيق و موارد كاربرد آنها و ويژگى‌هاى يك تحقيق مطلوب و مفيد، ونيز مد نظر قراردادن معيارها و ضوابط انتخاب موضوع و آگاهى از موارد تحقيق در متن‌پژوهشى و مسئله پژوهشى حديثى است.

نگارنده، مباحث پايان‌نامه خود را بر حسب اين نياز، در دو بخش تنظيم نموده است:

در بخش اوّل، كه درآمدى بر حديث‌پژوهشى نام دارد، در دو فصلِ آن، موضوعات روش پژوهش و مرجع‌شناسى حديثى را مورد بحث قرار داده است. تعريف تحقيق، انواع و روش‌هاى تحقيق، ويژگى‌هاى تحقيق مطلوب و روشمند، معيارها و ضوابط انتخاب موضوع و مسائلى كه محقق در انتخاب موضوع بايد مد نظر قرار دهد، موارد تحقيق در متن‌پژوهشى و مسئله پژوهشى، روش‌هاى يافتن حديث در منابع و كتب حديثى، روش مرجع‌شناسى و چگونگى شناسايى منابع و مآخذ حديثى، معرفى حدود يكصد كتاب مهم از مهم‌ترين كتب علوم حديث، در اين بخش آمده است.

بخش دوم را به چكيده پايان‌نامه‌هاى حديثى و نگاهى كلّى به پايان‌نامه‌ها اختصاص داده است. در فصل اوّل، 155 پايان‌نامه را درآورده، و در فصل دوم، با نگاهى كلّى، آنها را مورد نظر قرار داده است.

در پايان هم نمايه‌ها را در چهار نوعِ موضوعى، نويسندگان، دانشگاه‌ها و استادان راهنما، تهيه و تنظيم كرده است.

261. درآمدى بر مكتب حديثى علّامه طباطبايى در تفسير

، سيّد سعيد ميرى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين قم، استاد راهنما: محمّد كاظم شاكر، استاد مشاور: آية اللَّه محمّد هادى معرفت، 1378، 109 ص.

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 221
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست