responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 164

3 سند حسن، 17 سند موثق، 38 سند قوى و 422 سند ضعيف را به صورت دسته‌بندى بيان نموده است.

193. تحقيقى پيرامون احاديث قدسى‌

، نوشين هجرت، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشگاه آزاد اسلامى (واحد تهران شمال)، استاد راهنما: دكتر سيّد محمّد باقر حجتى، استادان مشاور: دكتر عليرضا فيض و دكتر على مهدى زاده، 1376، 170 ص.

اين جستار، تحقيقى است در باره نوعى خاص از احاديث اسلامى كه حديث‌شناسان، آنها را قدسى خوانده‌اند. حديث قدسى، سخنان خداوند است كه از ناحيه پيامبر صدور مى‌يابد. در اين رساله، حديث قدسى را گونه‌اى خاص از وحى الهى تلقى نموده است؛ لذا با همين نظرگاه، بحث را از ماهيّت وحى و تنوع تجليات آن آغاز كرده و سپس، به مقايسه وحى و خبر وحى پرداخته است. پس از آن، ديدگاه‌هاى مختلف در باره وحى را مطرح كرده و نظرگاه‌هاى عالمان و انديشمندان را به بحث گذاشته است. پس از آن، به ماهيّت حديث قدسى و جايگاه آن در ميان ديگر احاديث اسلامى پرداخته است. بحث لفظى و معنوى در باره «حديث قدسى» و تفاوت‌هاى آن با قرآن كريم، از ديگر موضوعاتى است كه به گونه‌اى مبسوط مورد بحث و بررسى قرار داده است. در اين بخش نيز سعى كرده است تا با طرح نظريات انديشمندان اسلامى بر غناى بحث بيفزايد.

مختصرى نيز به تاريخچه گردآورى و تدوين احاديث قدسى در مجموعه‌هايى ويژه اختصاص داده است. در پايان، فصلى را به نقل برخى از احاديث قدسى و تأثير آن بر ادب فارسى اختصاص داده است.

194. تحقيقى پيرامون شخصيت و كتاب رجالى ابن غضايرى‌

، محمّد رضا آرام، كارشناسى ارشد پيوسته علوم قرآن و حديث، دانشكده الهيات و معارف اسلامى و ارشاد دانشگاه امام صادق عليه السلام، استاد راهنما: آية اللَّه محمّد هادى معرفت، استاد مشاور: على اكبر غفارى صفت، 1375، 94 ص.

نقد و بررسى، ارائه ديدگاه‌ها و تحليل‌هاى مختلف پيرامون كتاب رجالى ابن غضائرى، معيار و ملاك وى در جرح و تعديل راويان حديث، بيان ديدگاه‌هاى مختلف پيرامون‌

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 164
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست