responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 152

سپس وظايف حكومت را در برابر اين سنّت‌ها از قول امام عليه السلام در نهج البلاغه توضيح داده است.

178. تأثير حديث بر حكمت متعاليه (مبدأشناسى)

، نرگس شاهسوارانى، كارشناسى ارشد علوم قرآن و حديث، دانشكده اصول دين قم، استاد راهنما: دكتر احمد عابدى، استاد مشاور: دكتر محمّد باقر سعيدى روشن، 1383، 205 ص.

حديث چه جايگاهى در شناخت وحيانى دارد؟ عقل و وحى چه نقشى در شناخت مبدأ ايفا مى‌كنند؟ دستاورد حكمت متعاليه در تلفيق عقل و وحى چيست؟ اينها سؤالاتى است كه نگارنده در چهار بخش رساله خود، به پاسخ آنها پرداخته است.

در بخش اوّل (كلّيات)، تلاش نموده با مفهوم‌شناسى «حديث»، «حكمت» و «حكمت متعاليه»، جايگاه فلسفه صدرايى را آشكار كند. «آشنايى اجمالى با زندگى، شخصيت و آثار ملاصدرا»، از ديگر مطالب اين بخش است.

نگارنده، در سه بخش ديگر اين تحقيق درصدد است تأثيرپذيرى حكمت متعاليه از روايات در گستره مبدأشناسى را، با استفاده از دو روش اصلى به اثبات برساند.

در بخش دوم، چشم‌انداز حكمت متعاليه در تأثيرپذيرى از روايات مطرح شده است.

بخش سوم، مبانى صدرا در فهم روايات و ابتكارات متأثر از آن را مطرح مى‌كند.

در بخش چهارم، به زمينه خداشناسى پرداخته است. اين بخش، مشتمل بر سه فصل است. مهم‌ترين برهان از براهين اثبات خدا (برهان صديقين)، توحيد صفاتى و صفات خداوند، توحيد افعالى و افعال خداوند را در اين سه فصل تبيين نموده، و ديدگاه‌هاى صدرا را در اين زمينه آشكار مى‌سازد.

179. تأثير روابط انسانى مناسب در موفقيت مديران از ديدگاه «نهج البلاغه»

، آيات و روايات، مهدى شكارچى فردويى، كارشناسى ارشد مديريت آموزشى، مركز آموزش مديريت دولتى استان قم، استاد راهنما: دكتر حسين خنيفر، 1382، 149 ص.

پاسخ به اين سؤال كه با توجّه به ديدگاه نهج البلاغه و آيات و روايات، شاخص‌هاى روابط انسانى حسنه كدام‌اند؟ محور بحث در اين پايان‌نامه را تشكيل مى‌دهد. چهار

نام کتاب : چكيده پايان نامه هاى حديثى نویسنده : هوشمند، مهدى    جلد : 1  صفحه : 152
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست