responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 648

72 جمعه 27 ارديبهشت 1370- دانشگاه‌تهران مهم‌ترين عنوان: احياى تفكر دينى و اصلاح فرهنگ عمومى‌

خطبه اوّل‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ وَ الصَّلاةُ و السَّلامُ عَلى‌ سَيِّدِنا وَ نَبِيِّنا الْعَبْدِ الْمُؤَيَّدِ وَ الرَّسُولِ الْمُسَدَّدِ ابِى الْقاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ.

خداوند متعال مى‌فرمايد:

«يا ايُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّى‌ وَ عَدُوَّكُمْ اوْلِياءَ»[1]

[اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! دشمنِ من و دشمنِ خود را به دوستى اختيار مكنيد.]

خداوند را سپاس مى‌گوييم كه به ما نعمتِ حيات بخشيد و به ما توفيق داد كه با سلامتى و موفقيتْ زندگى كنيم. اكنون دو سال از رحلت حضرت امام (قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَه) مى‌گذرد.

سپاس خداى را كه به ما توفيق داد كه با عنايات و لطف و حمايت پروردگار، نظام جمهورى اسلامى ايران حفظ گردد. همچنين خداوند را شكر مى‌كنيم كه با لطف و رحمتش مقام معظّم رهبرى را شفا عطا فرموده و وجود ايشان را از بلاها محفوظ داشت.

همچنين از مسئولان محترم كشور كه براى ارائه خدمات ارزنده به اسلام و مسلمين، زحمت‌هاى فراوانى مى‌كشند، تشكر مى‌كنيم.

امروز در خطبه اول در باره حضور نظامى شيطان بزرگ در كنار كشور ما و در قلب كشورهاى اسلامى، صحبت مى‌كنم. اين مسئله، امت و ملت شريف انقلابى ايران و همه مسلمانان دنيا را نگران ساخته است و با نگرانى در باره آن فكر مى‌كنند.

ملت ايران پيش از پيروزى انقلاب اسلامى ايران، حضور سياسى شيطان بزرگ در ايران و اجراى سياست‌هاى شوم به وسيله مزدوران و نوكرانِ به ظاهر ايرانى‌اش را نتوانست تحمل كند و ملت ما عليه حضور سياسىِ شوم شيطان بزرگ در ايران، يك قيام پر شكوه، سنگين و تكان دهنده انجام داد و درختِ اين قيام را با خون شهداى خود آبيارى نمود.

شما ملت بزرگ، آن بهاى عظيم را پرداختيد تا حضور سياسى آمريكا در ايران و دستِ دخالت سياسى‌اش را از كشور و منطقه‌تان قطع كنيد و مسلمانان را از شرّ سياستِ شيطانىِ او نجات دهيد.

ما آن قيام بزرگ و فداكارى‌هاى شما را فراموش نمى‌كنيم و نمى‌توانيم فراموش كنيم.

هيچ ملت انقلابى نمى‌تواند چنين حوادثى را فراموش كند.

اما امروز ديگر حضور سياسى آمريكا در منطقه با اجراى سياست‌هاى سلطه‌جويانه به وسيله مزدورانش مطرح نيست، بلكه آمريكا با تمام تجهيزات و امكانات نظامى‌اش به قلبِ سرزمين‌هاى اسلامى، اردوكشى نموده است.

آمريكا به منطقه‌اى اردوكشى كرده كه زمين و هوا و دشت‌ها و ذخاير زيرزمينى آن همگى متعلق به مسلمانان است. شيطان بزرگ در اين منطقه اردو زده و قصد رفتن هم ندارد.

تهاجم نظامى آمريكا به منطقه با بعضى از اهدافش مانند ايجاد نظم نوين جهانى و ايجاد منطقه امن در شمال عراق و ... تطابق دارد؛ اما به طور روشن نمى‌دانيم كه آمريكا به دنبال چيست؟

از هنگامى كه انقلاب فلسطين آغاز شده تا كنون، آمريكا به دنبال تأمين امنيت اسرائيل بوده و هنوز نتوانسته است آن هدفِ شومِ خود را به مردم منطقه تحميل كند. آيا تا كنون براى تأمينِ آن هدفْ به منطقه خليج فارس‌


[1]- سوره ممتحنه( 60)، آيه 1.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 648
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست