responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 421

محكوم شدند. بعضى از افراد هم تعزير شدند.

شما مردم خواهان چنين قاطعيتى هستيد.

بنا بر اين، به شما مژده بدهم كه اكنون كه من با شما صحبت مى‌كنم، يك دادگاه با همين مشخصات، يعنى خارج از تشريفات ادارى، به قضيه جنايتِ سبزوار رسيدگى مى‌كنند.

به همين منظور يك هيئت از مشهد به سبزوار رفته است.

هنگامى كه امروز مى‌خواستم براى اقامه نماز جمعه بيايم، به وسيله تلفن با آنها صحبت كردم. آنها گفتند: قضيه كاملًا روشن است. ما متهمان پرونده را مفسد و محارب و قاتل مى‌دانيم.

من هم گفتم: براى متهمان، دو حكم اعدام صادر كنيد؛ يكى به عنوان قاتل و ديگرى به عنوان محارب، تا اگر اولياى دم، از قصاصِ قاتل صرف نظر كردند، قاتل به عنوان محارب اعدام شود. (تكبير نمازگزاران و شعار «موسوى دلاور، پيروِ خطّ رهبر»)

آقايان! از تأييد شما بسيار ممنونم.

اجازه دهيد كه سخنانم را ادامه دهم.

چهار نفر از اشرارِ ابهر پسر بچه‌اى را اغفال نموده و به او تجاوز كرده بودند. در ابهر، دادگاهى براى رسيدگى به اين پرونده، تشكيل شد. امروز مسئولان آن محكمه به من تلفن كردند و گفتند: هر چهار مجرم، به اعدام محكوم شده‌اند. (تكبير نمازگزاران)

در تبريز، چهار دادگاهِ رسيدگىِ فورى، به موازاتِ هم تشكيل شده است.

اين دادگاه‌ها به چهار جنايت بزرگ رسيدگى مى‌كنند. در شهرستان ميانه، فردى خواهر زنِ خود را سوارِ ماشين كرده، به او تجاوز كرده و بَعد او را به قتل رسانده و جنازه‌اش را تحويل داده است. اين يكى از آن چهار جنايت است.

دو جنايت هم در آذر شهر صورت گرفته است. يك جنايتِ جعل اسكناس هم در تبريز به وقوع پيوسته است. من گفته‌ام كه احكامِ اين پروندها بايد تا روز يكشنبه صادر شود. دادگاه در آنجا، حكم را صادر كند و به ديوان عالى كشور بدهد؛ ما هم تأييد مى‌كنيم.

اين راهگشايى و شكستنِ بن‌بست‌ها، فقط در نظام اسلامى و با دستِ ولايت فقيه و به امرِ او امكان‌پذير است. به فضل پروردگار، ما در نظاممان بن‌بست نداريم. مثال‌هاى آن را هم برايتان نقل كردم. در اينجا، بر خود لازم مى‌دانم كه بگويم: اين خطاب و عنايت و عتاب و فرمانِ اخير حضرت امام در مورد رسيدگى به پرونده‌ها و اجراى احكام الهى، بركاتِ فراوانى داشت.

در نتيجه اين فرمانِ اخيرِ حضرت امام، ما دو بخشنامه به تمام ايران فرستاديم.

يك بخشنامه به رؤساى دادگاه‌ها، دادگاه‌هاى انقلاب، دادستان‌هاى عمومى و دادستان‌هاى انقلاب و يك بخشنامه ديگر به ائمه محترم جمعه، استانداران و فرمانداران.

در اين دو بخشنامه، به همه مخاطبانِ آن اطلاع داديم كه هر گاه در گوشه‌اى از روستاها يا شهرهاى ايران، جنايتى به اين گونه اتفاق افتاد، بدون درنگ با تلفن به دفتر پيگيرى اطلاع دهند. دفتر پيگيرى شب و روز آماده دريافتِ اطلاعات است.

هر گاه چنين جنايتى رخ دهد، ما بر اساس فرمان حضرت امام، با ايجاد دادگاه‌هاى فورى در عرض چند روز مسئله را خاتمه مى‌دهيم.

اين يكى از بركت‌هاى وجود ولى فقيه در رأس يك نظام است.

حضرت امام، عتاب فرمودند كه چرا نشسته‌ايد؟ چرا احكام خداوند تعطيل مى‌شود يا به تأخير مى‌افتد؟ در نتيجه ما ستادى براى رسيدگى‌هاى فورى به پرونده‌ها و پيگيرىِ اجراى احكامِ خداوند تشكيل داده‌ايم كه از فردا شروع به كار مى‌كند.

يك سمينار هم تشكيل داده‌ايم تا اين‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 421
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست