آنجا محرم شوند و اگر رفتن به جحفه يا ميقات ديگرى ممكن نباشد با نذر از جدّه محرم شوند و بهتر است كه در «حدّه» نيز احرام را تجديد نمايند، اگرچه لازم نيست.
مسأله 230) كسى كه در غير از ماههاى حجّ به مكّه رفته و عمره مفرده بجا آورده و تا فرا رسيدن ماههاى حجّ در مكّه مانده اگر بخواهد عمره تمتّع انجام دهد نمىتواند از «تنعيم» محرم شود؛ بلكه بايد به يكى از ميقاتهاى پنجگانه برود و از آنجا محرم شود.
مسأله 231) كسى كه در مكّه است و مىخواهد عمره تمتّع بجا آورد اگر از رفتن به ميقات عمره تمتّع معذور باشد، لازم است به بيرون از حرم برود و بنابر احتياط واجب هر اندازه مىتواند به سمت ميقات برگردد و از آنجا محرم شود.
مسأله 232) ميقات براى كسانى كه در جدّه مشغول به كارند چه در عمره تمتّع و چه در عمره مفرده همان ميقاتهاى پنجگانه است و نمىتوانند از جدّه يا ادنىالحلّ محرم شوند. چنين كسانى اگر از روى ناآگاهى به مسأله يا عمداً و آگاهانه در جاى ديگرى محرم شوند، احرام آنها صحيح نيست، ولى در صورت ندانستن مسأله اگر پس از پايان اعمال، حكم مسأله را بفهمند، عملشان صحيح است.
مسأله 233) كسانى كه در مكّه به طور موقّت اقامت مىكنند پس از گذشت دو سال، وظيفه آنان از حجّ تمتّع به حج قران يا افراد