responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : استفتائات نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 216

براى نمازش كفايت كند و بعد از آن اقامه را بگويد و نماز را شروع نمايد.

[865] سؤال 214: شخصى قبل از نماز فرادى‌، اذان و ا قامه مى‌گويد و مشغول نماز مى‌شود.

اگر ما در آن مكان حاضر باشيم و بعد از اذان و اقامه آن شخص بخواهيم نماز بخوانيم، آيا لازم است باز هم اذان و اقامه بگوييم يا مى‌توانيم به همان اذان و اقامه اكتفا كنيم؟

پاسخ: مى‌توانيد به همان اذان و اقامه اكتفا كنيد، به شرط اين كه هنگام گفتن آن شخص، همه فصول اذان و اقامه را بشنويد.

[866] سؤال 215: در بسيارى از مواقع، به هنگام نماز جماعت در مساجد، بچه‌هاى نابالغ اذان مى‌گويند. آيا مى‌توان به همين اذان براى نماز اكتفا كرد يا خير؟

پاسخ: اگر مميّز باشند، اذان آنها كفايت مى‌كند.

[867] سؤال 216: در مواردى كه اذان، در نماز ساقط مى‌شود، آيا سقوط اذان، لازم است يا جايز؟

پاسخ: در نماز عصر روز عرفه (در صورت جمع با نماز ظهر) و در نماز عشاى مزدلفه (در صورت جمع با نماز مغرب)، و بنا بر احتياط واجب در نماز عصر روز جمعه (در صورت جمع نماز عصر با نماز جمعه و يا با نماز ظهر) اذان را ترك كند؛ ولى در بقيه موارد، مى‌تواند اذان بگويد.

[868] سؤال 217: اذان گفتن دختران در مدارس دخترانه، جهت حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت مدرسه، چه حكمى دارد؟

پاسخ: فى نفسه اشكال ندارد؛ ولى كفايت از اذان براى اقامه نماز جماعت نمى‌كند.

قنوت‌

[869] سؤال 218: آيا بالا بردن دست‌ها در قنوت، جزء قنوت است يا امر مستحبّى جداگانه‌

نام کتاب : استفتائات نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 216
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست