[661] سؤال 10: آيا نماز خواندن در لباس تطهير شده با آب غصبى يا با آبى كه از پول حرام تهيه شده، صحيح است يا باطل؟
پاسخ: در فرض سؤال، اگر بعد از خشك شدن لباس نماز بخواند، اشكالى ندارد و اگر در حال رطوبتِ لباس نماز بخواند، ظاهر اين است كه باز هم نماز، صحيح است؛ ولى بهتر است كه تا خشك شدن لباس، نماز در آن لباس را ترك كند.
[662] سؤال 11: كسى كه چندين لباس دارد و تعدادى از آنها نجس شده و نمىداند كه كدام يك از آنهاست، آيا براى نماز، بايد تمام آنها را آب بكشد و با يكى از آنها نماز بخواند يا اين كه با تكرار نماز در اين لباسها وظيفهاش را انجام داده است؟ و در صورت دوم، بايد چند نماز بخواند تا به تكليفش عمل كرده باشد؟
پاسخ: در فرض سؤال، بهتر است يكى از لباسها را بشويد و با آن نماز بخواند، اگر چه مىتواند نماز را در لباسهاى مختلف تكرار كند، تا اندازهاى كه بداند يكى از نمازها در لباس پاك خوانده شده است.
[663] سؤال 12: آيا نماز در لباسهاى معطّر به عطرهاى امروزى كه محتوى الكل است، صحيح است؟
پاسخ: اشكالى ندارد، مگر آن كه علم به نجاست داشته باشد.
نماز بدون طهارت بدن و لباس
[664] سؤال 13: آيا با خون هموروئيد (بواسير) داخلى يا خارجى، مىتوان نماز خواند؟
پاسخ: خون بواسير خارجى اشكال ندارد؛ ولى خون بواسير داخلى، اگر به لباس يا ظاهر بدن سرايت كند، محلّ اشكال است.
[665] سؤال 14: بيمارى كه هموروئيد (بواسير) عمل كرده و يا آلت تناسلى وى دچار