responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فروغ ابدیت نویسنده : سبحانی تبریزی، جعفر    جلد : 1  صفحه : 929

باز فرمود از آنان بپرس: این سرزمین، چه سرزمینی است؟ همگی گفتند: سرزمین محترم و خون‌ریزی و تجاوز در آن، شدیدا ممنوع است. فرمود: به آنان برسان که خون و مال شما، بسان این سرزمین محترم و هر نوع تجاوز به آن‌ها ممنوع است.
حضرت باز فرمود از آنان سؤال کن: امروز چه روزی است؟ گفتند: حج اکبر است.
فرمود: به ایشان ابلاغ کن خون و مال شما بسان امروز محترم است. [1]
هان ای مردم! بدانید خون‌هایی که در دوران جاهلیت ریخته شده، همگی باید به دست فراموشی سپرده شود و قابل تعقیب نیست. حتی خون «ابن ربیعه» (یکی از نزدیکان پیامبر) نیز باید فراموش گردد.
شما به زودی به جانب خدا بازمی‌گردید. در آن جهان به اعمال نیک و بد شما رسیدگی می‌شود. من به شما ابلاغ می‌کنم: هر کس امانتی نزد او باشد باید آن را به صاحبش بازگرداند.
هان ای مردم! بدانید ربا در آیین اسلام شدیدا حرام است. کسانی که سرمایه‌های خود را در راه اخذ ربا به کار انداخته‌اند، فقط می‌توانند سرمایه‌های خود را بازستانند. نه ستم کنند و نه ستم بکشند و ربحی که عباس قبل از اسلام از بدهکاران خود می‌خواست، اکنون ساقط است و حق مطالبه ندارد.
ای مردم! شیطان از اینکه در سرزمین شما پرستش شود نومید گشته، ولی اگر در امور کوچک از او پیروی کنید، از شما راضی و خرسند می‌گردد. از پیروی شیطان بپرهیزید.
تغییر و تبدیل [2] ماه‌های حرام ناشی از افراط در کفر است و افراد کافری که با ماه‌های حرام آشنایی ندارند، بر اثر این تبدیل گمراه می‌شوند و این تغییر باعث می‌شود که ماه حرام، یک سال ماه حلال گردد و سال دیگر ماه حرام شود. آنان بدانند که با این عمل، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام می‌کنند.


[1]. سیره ابن هشام، ج 2، ص 605.
[2]. متولیان کعبه با گرفتن پول از قبایلی که اندیشه جنگ و خونریزی در ماه‌های حرام را در مغز داشتند، ماه‌های حرام را تغییر داده؛ به جای آن‌ها، ماه‌های دیگری را ماه حرام اعلام می‌کردند.
نام کتاب : فروغ ابدیت نویسنده : سبحانی تبریزی، جعفر    جلد : 1  صفحه : 929
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست