responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : روزشمار شمسی نویسنده : حائری، علی    جلد : 1  صفحه : 807

_ درگیری خونین ساواکی ها و عناصر ضدانقلاب با نیروهای انقلابی در تبریز (1357ش)[1]

_ حمله هوایی رژیم بعث به شهرهای بهبهان و مسجد سلیمان در جریان جنگ تحمیلی (1362ش)

_ درگذشت «شکراللّه صنیع زاده» استاد میناکار (1362 ش)[2]

_ صدور حکم تاریخی «امام خمینی» مبنی بر ارتداد «سلمان رشدی»، نویسنده کتاب آیات شیطانی (1367ش)[3]



[1] عناصر ضدانقلاب و ساواکی ها که در نقاط مختلف شهر تبریز موضع گرفته بودند، با تیراندازی های گسترده، عده زیادی از مردم شهر را به خاک و خون کشیدند. نیروهای وفادار به انقلاب در صدد دفع تهاجمات دشمنان برآمدند و با کشتن تعدادی و دستگیری 150 تن و فرار سایر مزدوران، این واقعه به پایان رسید.
[2] شکراللّه صنیع زاده در سال 1285 ش در اصفهان متولد شد. پس از گذراندن دوران ابتدایی، نزد پدر بزرگ مادری اش، عبدالحسین صنیع همایون، نقاش و مینیاتور ساز دوره قاجار، شروع به آموختن میناسازی و مینیاتور نمود. وی همچنین در فنون تذهیب، تشعیر، مینیاتور، نقاشیِ طبیعت، صورت سازی و بوته پردازی، آشنایی و تبحر یافت. استاد صنیع زاده بعدها نگارستانی در اصفهان دایر کرد که به عنوان نمایشگاه و فروشگاه دایمی کارهای استاد صنیع زاده بود. وی در نمایشگاه بین المللی بروکسل شرکت کرد و دیپلم افتخار و مدال برنز را به ارمغان آورد. استاد صنیع زاده همچنین تقدیرنامه ای از حضرت آیت اللّه سیدمحسن حکیم دریافت کرده است. از این استاد، آثار گوناگونی نیز باقی مانده که در قالب تابلوهای بزرگ و برجسته مینایی، تقویم، ساعت گلدان، جعبه قرآن و تمثال مبارک امام علیع می باشد. یکی از برجسته ترین آثار وی، تمثالی از کودکی حضرت عیسی(ع) در آغوش حضرت مریم است که از نظر نوع نقاشی و کیفیت میناسازی از بی نظیرترین آثار مینایی جهان محسوب می شود. استاد صنیع زاده در 82 سالگی درگذشت.
[3] سلمان رشدی نویسنده مرتد هندی الاصلِ انگلیسی در رمان خود با نام آیات شیطانی، به اسلام، قرآن و پیامبر اکرمص و بسیاری دیگر از مقدسات مسلمانان به روشی جاهلانه و نابخردانه اهانت کرده است. تألیف و انتشار کتاب آیات شیطانی در سطح گسترده که با نظر مثبت و مساعد دولت های غربی انجام شد، حاکی از توطئه فرهنگی جدید غرب علیه مسلمانان، تحت پوشش آزادی بود. اما فتوای صریح امام خمینی علیه نویسنده این کتاب، باعث بیداری مردم جهان به ویژه مسلمانان شد و در واقع از تکرار چنین اهانت هایی به اسلام جلوگیری کرد. پس از صدور این فتوا، اکثریت علمای جهان اسلام و بسیاری از آزاداندیشان از آن حمایت کردند. این در حالی بود که دولت های غربی به بهانه دفاع از آزادی قلم به حمایت شدید تبلیغاتی و سیاسی از سلمان رشدی پرداختند. حضرت امام با صدور حکم شرعی ارتداد نویسنده کتاب آیات شیطانی، نیروی عظیم نیروهای مسلمان را آشکار ساخت و موجی توفنده از توده های میلیاردی مسلمانان در مصاف با کفر پدید آورد. رشدی مرتد نیز از لحظه صدور حکم، مخفی شد و پلیس اسکاتلند یارد، حفاظت از وی را با صرف هزینه های کلان بر عهده گرفت. رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای در این باره فرمود: حکمی را که امام امت بیان فرموده اند، حکمی است که هر یک از فقهای اسلامی اگر بخواهند بر طبق حکم اسلامی عمل کنند، همین حکم را باید بدهند و این فتوا قطعی است.
نام کتاب : روزشمار شمسی نویسنده : حائری، علی    جلد : 1  صفحه : 807
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست