responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : روزشمار شمسی نویسنده : حائری، علی    جلد : 1  صفحه : 274

_ درگذشت دکتر «عبدالهادی حائری» نویسنده، پژوهشگر و مورخ معاصر (1372 ش)[1]

_ حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان مقدس نظام و رهبری معظم انقلاب و پایان دادن به آشوب اخلال گران ماجرای کوی دانشگاه (1378 ش)[2]



[1] دکتر عبدالهادی حائری، نواده آیت اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم، یک و نیم سال پیش از رحلت جد بزرگوار خود، در سال 1314 ش در قم به دنیا آمد. وی فراگیری علم را از مکتب آغاز کرد و گرچه به دبستان و دبیرستان نرفت اما بعدها موفق شد طی چهار سال به صورت شبانه روزی این دوره را پشت سر نهد و در سال 1336 وارد دانشگاه شود. دکتر حائری پس از اخذ لیسانس راهی کانادا شد و در آنجا به اخذ دکترای تاریخ نائل آمد. تقابل اندیشه اسلامی و دینی با فرهنگ و تمدن غرب، بیشترین مشغله ذهنی دکتر عبدالهادی حائری را تشکیل می داد و در این زمینه مطالعات زیادی به انجام رساند. مدت ها نیز به تدریس رشته تاریخ در دانشگاه های کانادا و آمریکا پرداخت و کتاب ها و مقالات متعددی به زبان های گوناگون به رشته تحریر درآورد که تشیع و مشروطیت، ایران و جهان اسلام و آن چه گذشت و پس از نیم قرن تکاپو، از آن جمله اند. سرانجام این نویسنده و مورخ بزرگ معاصر در تیرماه 1372ش در 58 سالگی در مشهد درگذشت.
[2] درادامه غائله کوی دانشگاه تهران و با گسترش آشوب های خیابانی و ناامن شدن سطح شهر تهران بر اثر اخلالِ برخی عوامل فریب خورده، و پس از مواضع صریح مقام معظم رهبری، حضرت آیت اللّه خامنه ای علیه این حرکات، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اقشار مختلف مردم را برای شرکت در تجمعی در دانشگاه تهران، در روز 23 تیرماه 1378 دعوت کرد. پس از این دعوت، بسیاری از گروه ها، تشکّل های سیاسی و مذهبی و سازمان های انقلابی و حوزه های علمیه و محافل علمی و دانشگاهی کشور، با انتشار بیانیه های جداگانه، آمادگی خود را برای حضور گسترده در مراسم تجمع مردمی اعلام کردند. سرانجام همایش عظیم همبستگی مردم قهرمان ایران صبح روز 23 تیرماه، در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن آغاز شد. مردم مبارز و وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحلره، با شعارهای انقلابی، ضمن تجدید پیمان با عبدصالح خدا، حضرت امام خمینی رحمه الله، بر پیروی خود از نایب برحقش، حضرت آیت اللّه خامنه ای، تاکید کردند. پس از این تجمع عظیم، ریشه آشوب های چند روز اخیر خشکانده شد و آرامش و امنیت به شهر تهران بازگشت و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی، بار دیگر با ناکامی مواجه گردیدند.
نام کتاب : روزشمار شمسی نویسنده : حائری، علی    جلد : 1  صفحه : 274
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست