دنيايى گريه كرد. اما گريه براى
امور معنوى همچون خوف از خداوند يا اظهار بندگى و شوق باشد مانعىندارد. ونيز
گريه كسى كه حكم را فراموش كرده مانعى ندارد.
ششم: بنابر
احتياط وجوبى، آنچه درعرف خوردن به حساب مى آيد نماز را باطل مىكند. اما فرودادن
اجزاى طعام كه دربين دندانها مانده است، مانعى ندارد.
هفتم: دست
بسته نمازخواندن (تكتّف)، حتى باقصد خضوع و خشوعدر برابرخداوندمتعال، جايز نيست
چون بدعتى است كهپسازرسول خدا (ص) به وجودآمدهاست. پس هركس باعمدو به قصد
مشروعيت آن و يا براى ترويج باطل، چنان كند نمازشباطل مى شود اما اگر از روى غفلت
و بيتوجهىويا از روى تقيّه باشد، نماز باطل نميشود.
هشتم:
عمداً آمين گفتنبعد از خواندن سوره حمدحرام است و بنابر احتياطواجبنماز را باطل
مىكند.
مسئله
76: بنابر احتياط واجب به هم زدن بدون سببنماز و قطع آن از روى عمد،
حرام است امااگر نمازگزار ناگزير به انجام آن شد يا در صحّتنمازش به ترديد افتاد
و خواست آن را قطع كندو دوباره بخواند جايز است.