- در آيه شريفه: «وَ امْسَحُوا بِرُؤُسِكُمْ وَ أَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ»، آيا مراد از كعبين، روى پاست يا برآمدگى پهلوى پاها؟
ج
- بلندى روى پا مراد است.
س 47
- اين جانب در جبهه دو پاى خود را، يكى از زير زانو و ديگرى از بالاى زانو، در راه اسلام تقديم كردهام، لطفا بفرمائيد كه چگونه وضو بگيرم؛ ضمنا تا به حال وضوى ارتماسى گرفتهام، آيا صحيح است يا خير؟ و آيا نمازهايم قضا دارد يا نه؟
ج
- در فرض مرقوم، مسح پاها ساقط است و وضوى ارتماسى كافى است و نماز با چنين وضوئى صحيح است و اعاده و قضاء ندارد.
س 48
- فرزندم كه در جبهه جنگ حق عليه باطل دو پايش از زير زانو قطع شده ترتيب مسح پايش چگونه است و بدون مسح آيا نماز صحيح است يا خير؟
ج
- در فرض سؤال مسح پا ساقط است و بدون مسح پا وضوء بگيرد و نماز صحيح است.
س 49
- اذا قطعت اليد اليسرى فهل يسقط مسح الرجل اليسرى فى الوضوء؟
ج
- يجب فى مفروض السؤال مسح الرجلين باليد الباقيه.
س 50
- اگر شخصى طورى پايش قطع شده باشد كه فقط پاشنه پا مانده باشد يعنى قسمتى كه بايد مسح بكشند از بين رفته باشد در اين صورت مسح