responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 227

سخنرانى [در جمع روحانيون و مردم همدان (در معرض خطر بودن دين)]

زمان: 23 ارديبهشت 1342/ 19 ذى الحجه 1382

مكان: قم‌

موضوع: در معرض خطر بودن دين‌

مناسبت: فرا رسيدن عيد سعيد غدير

حضار: گروهى از روحانيون و مردم همدان‌ [1]

[بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌]

تقويت اسرائيل و بهاييها توسط دولت‌

من از محبت شما متشكرم. سلام مرا به عموم مردم و روحانيون همدان برسانيد و بگوييد: دين شما مردم مسلمان در معرض مخاطره و هجوم قرار گرفته است؛ دولت شما مى‌خواهد به دست بهاييها و اسرائيليها شما را از بين ببرد. بدانيد كه دولتِ شما به دو هزار نفر بهايى، هر يك پانصد دلار كرايه طياره داده كه به لندن بروند، جمع شوند و عليه قرآن و پيغمبر شما تصميم بگيرند. دولتِ شما در يك معامله فروش روغن و مواد نفتى از شركت نفت به «ثابت پاسال‌ [2]» بهايى، پنج ميليون تومان استفاده رسانيده است كه با اين پول، مخارج اعزام بهاييها به لندن و تبليغات بهايى تأمين بشود. به مردم بگوييد: از مالياتى كه دولتِ شما از شما مسلمانها مى‌گيرد، اين مخارج را مى‌كند، و يهودى و اسرائيلى و


[1] سازمان اطلاعات و امنيت (ساواك) قم، درباره اين سخنرانى در گزارشى كه به مركز فرستاده است مى‌نويسد:

«اطلاع مورخه 23/ 2/ 42 حاكى بوده است كه به مناسبت مراسم عيد غدير، جمعيت زيادى از طلاب، اصناف و بازاريها از تهران، قم، اصفهان و همدان به قم وارد شدند و به منزل خمينى رفته و به او تبريك مى‌گفته‌اند. نزديك ساعت پنج بعد از ظهر عده‌اى در حدود يك صد نفر كه از همدان آمده بودند به منزل وى آمده، و پس از معرفى آنها به خمينى، شخصى از طرف جمعيت خطابه‌اى را كه در دست داشت قرائت كرد و گفت: ما از طرف روحانيون اصناف و طبقات مختلف همدان نزد شما آمده‌ايم تا ضمن درك فيض حضور شما و عرض تبريك عيد، پشتيبانى مردم همدان را از شما اعلام بداريم. مردم همدان به ما نمايندگى داده‌اند به شما اعلام كنيم كه تا آخرين قطره خون براى از بين بردن معاويه وقت، در پشت سر شما ايستاده‌اند. آن گاه آقاى خمينى صحبت نموده و [مطالب فوق را] اظهار داشت ...».

[2] از سرمايه داران معروف بهايى. او صاحب كارخانه نوشابه‌سازى پپسى كولا و چندين كارخانه و واحدهاى ساختمانى بزرگ در تهران و شهرستانها بود. در كارخانه‌ها و مراكز توليدى او فقط بهاييها دست‌اندركار بودند.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 227
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست