responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 105

روزنامه‌ها جريان 17 دى مفتضح و ننگين را كه تعفن آن دنيا را گرفته، مى‌نويسند و يك صفحه تمام را اختصاص به تبليغات مشروبات الكلى داده، از هر طرفى مظاهر شهوت و بى‌عفتى را در صفحات روزنامه‌ها و مجلات منعكس مى‌نمايند و اجتماع مسلمين را به فساد اخلاق و بى‌عفتى سوق مى‌دهند؛ ولى از قوانين اسلام و احساسات عمومى مسلمين يك كلمه هم درج نمى‌كنند.

توطئه رژيم بر عليه روحانيت‌

اينها براى از بين بردن روحانيت چند نفر از همكاران خود را به لباس روحانى درآورده. سازمان امنيت جرايد را مجبور مى‌سازد كه عكس آنها را كشيده و آنان را به عنوان قاچاقچى و بدعمل معرفى كنند و با اين وسايل مى‌خواهند روحانيت را رسوا نمايند. ولى عموم مردم و حتى خود اينها بهتر مى‌دانند كه روحانيت، مختصر نان خود را مى‌خورد و از اسلام و استقلال و نواميس اسلام و مسلمين دفاع مى‌كند و در نتيجه هم در نزد خود و رسول و هم نزد خدا سرافراز است. رسوا و مفتضح نزد خدا و خلق آنهايى هستند كه بعد از چند روز رياست و وزارت، كاخ چند طبقه درست نموده و ملتى را بدبخت مى‌نمايند. فضاحت براى آن چند نفر معدودى است كه وقتى ... [1] مى‌كنند، ملت جشن مى‌گيرند، من نمى‌دانم اگر اينها سقوط كنند ملت از خوشحالى چه خواهد كرد.

حفظ حيثيت اسلام و روحانيت‌

به هر حال علماى اسلام نمى‌خواهند فساد توليد شود، در مقام حفظ قرآن و كشور خود هستيم و در اين راه از هيچ اقدام لازمى مضايقه نخواهيم كرد. عده‌اى به من اظهار كردند ما حاضريم اقدام نموده كشته شويم. من گفتم اگر ديديم قرآنمان در خطر است خودمان جلو مى‌رويم نمى‌گذاريم مردم جلو بروند. بگذاريد تا كشته شويم بعد قرآنمان از بين برود. [گريه حضار] نمى‌نشينيم كه به دست دستگاه پوسيده چند نفرى، حيثيت روحانيت و اسلام از بين برود؛ دين ما و قرآن ما از بين برود. ما به هر جهت مهيا هستيم.


[1] خوانده نشد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 105
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست