responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جهاد اكبر نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 8

شعار پيروزى خون بر شمشير و غلبه ياران بى‌سلاح امام بر مسلحترين حكومت وابسته به آمريكا، با تحليلهاى مادى به دنبال عوامل سياسى و اقتصادى مى‌گردند، ره به جايى نخواهند برد. آنان كه موفقيت امام خمينى را در تجربه و آموزش شيوه‌هاى مبارزه با نفس و نبرد در ميدان سخت «جهاد اكبر» نشنيده و نشناخته‌اند از درك ماهيت انقلاب امام نيز عاجزند.

«جهاد اكبر يا مبارزه با نفس» عنوان كتاب حاضر و اثر گرانقدر عارفى است كه خود سالها با سير و سلوك و عبادت و معرفت اين مسير پر مخاطره را پيمود. امام خمينى (س) پيش از آنكه علم مبارزه سياسى را آشكارا بدست گيرد و همچنين در بحبوحه مبارزات خويش همواره با تكيه بر مباحثى از اين قبيل به رهروان راهش مى‌آموخت كه مسير او از جنبشهاى سياسى معمول و سياستمداران حرفه‌اى جداست و پيروزى واقعى در جهاد سياسى و نظامى و اقتصادى جز با جهاد اكبر و مبارزه با نفس حاصل نخواهد شد.

مطالب اين كتاب، تقرير بيانات امام خمينى در نجف اشرف است كه در آستانه ماه مبارك رمضان و ايام ديگر [1] خطاب به حوزه‌هاى علميه ايراد فرمودند و به همّت ياران امام تنظيم و بارها پيش از پيروزى انقلاب اسلامى در داخل و خارج كشور چاپ و منتشر گرديد. هشدارهاى دردمندانه و رهنمودهاى اخلاقى حضرت امام در آن ايام سخت و توانفرسا، شور ايمان و انگيزه‌هاى الهى را در طلاب و دانشجويان متعهد برمى‌انگيخت و مسير نهضت را از راه آنان كه با تزكيه نفس بيگانه بودند، جدا مى‌ساخت و بذر اخلاص و ايمان در قلوب جويندگان حقيقت مى‌كاشت؛ بذرى كه سرانجام به مدد الطاف الهى به بار نشست و جهانيان صحنه‌هايى از اعجاز


[1] يادآور مى‌شود مباحث كتاب جهاد اكبر برگرفته از رهنمودهاى حضرت امام در مقاطع مختلف در أيام اقامت در نجف اشرف مى‌باشد كه بوسيله حضرت حجة الاسلام و المسلمين سيد حميد روحانى تقرير و تنظيم گرديده است.

نام کتاب : جهاد اكبر نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 8
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست