responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش2030 ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان نویسنده : ---    جلد : 1  صفحه : 36

ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش 2030


ﺗﺤﻠﯿﻞ اﺳﻨﺎد ﺑﺎﻻدﺳﺘﯽ و ﭘﯿﻮﻧﺪ آن ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آﻣﻮزش 2030

ﻣﻘﺪﻣﻪ و ﭼﺎرﭼﻮب ﻧﻈﺮي :

در ﻣﮑﺘﺐ اﺳﻼم ﻧﻘﺶ ﻗﺎﻧﻮن ﺻﺤﯿﺢ و ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ اﺻﻮل اﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه راه ﺗﻌﺎﻟﯽ وﮐﻤﺎل اﻧﺴﺎن ﺑﻮاﺳﻄﻪ آﻣﻮزش وﭘﺮورش و در ﺟﻬﺖ ﺑﺮﻗﺮاري ﻧﻈﻢ وﻋﺪاﻟﺖ ﺑﺎﺷﺪ ؛ ﻣﻮرد ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻓﺮاوان ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ . ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﻫﻤﯿﺖ وﺿﻊ و ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮن در دﻧﯿﺎي ﻣﻌﺎﺻﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﯿﻮﻧﺪ دﻫﻨﺪه ﻻﯾﻪ ﻫﺎي ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﺟﺎﻣﻌﻪ وﺳﺎزﻣﺎن و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﮐﻨﻨﺪه رﻓﺘﺎر اﻋﻀﺎي آن و وﺟﻪ ﻣﻤﯿﺰ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﯾﮏ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺪﻧﯽ از ﻏﯿﺮ ﻣﺪﻧﯽ وﯾﮏ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺪﻓﻤﻨﺪ از ﯾﮏ ﮐﻠﻨﯽ ؛ ﮐﻪ ﻣﺘﻀﻤﻦ دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ آرﻣﺎﻧﻬﺎي ﺑﺸﺮي ﺑﺮاي ﺣﻔﻆ ؛ دوام و ﺑﻘﺎ ﺟﻮاﻣﻊ ﺑﺎﺷﺪ ؛ ﺑﻮده و ﻫﺴﺖ.

ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ ﮐﻪ ﻣﻠﻬﻢ از ﻣﺒﺎﻧﯽ دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺑﻪ ﮐﺎرﮔﯿﺮي ﺿﻮاﺑﻂ اﻋﺘﺒﺎري ؛ وﺿﻌﯽ و ﻗﺮاردادي ﺑﺮ ﯾﮏ ارﺗﺒﺎط ﻧﻔﺲ اﻻﻣﺮي ﻧﯿﺰ ﺗﺎﮐﯿﺪ داردﮐﻪ ارﺗﺒﺎط ﻋﻤﯿﻖ ﺗﺮي را ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯿﺎن اﻣﻮر ﻗﺮاردادي اﺳﺘﺤﮑﺎم ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ ؛ دﻻﻟﺘﻬﺎﯾﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﺮ ﭘﯿﻮﻧﺪ ﻣﯿﺎن اﻣﻮر ﻣﺎدي و ﻣﻌﻨﻮي واﻟﻬﯽ دارد.

دﯾﺪﮔﺎﻫﻬﺎي ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬار ﮐﺒﯿﺮ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮي ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﺮ ﻣﺸﯽ و روش ﺳﯿﺮه ﻧﺒﻮي و اﺋﻤﻪ اﻃﻬﺎر در اﻗﺎﻣﻪ ﻋﺪاﻟﺖ و ﻋﻤﻞ دﻗﯿﻖ ﺑﻪ ﻗﻮاﻧﯿﻦ دارد.

ﺷﻮراي ﻋﺎﻟﯽ آﻣﻮزش وﭘﺮورش ﺑﺮ اﺳﺎس ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮراي اﺳﻼﻣﯽ ( ﻣﻮرخ (1381/7/29 ﻣﺮﺟﻊ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮔﺬاري آﻣﻮزش وﭘﺮورش ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه و در ﭼﺎرﭼﻮب ﺳﯿﺎﺳﺘﻬﺎي ﮐﻠﯽ ﻧﻈﺎم و ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﻪ وﻇﯿﻔﻪ دارد ﺧﻂ ﻣﺸﯽ ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ و ﺑﺴﺘﺮﻫﺎي ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ اﺟﺮاي ﺳﯿﺎﺳﺘﻬﺎ را ﺑﺎ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﻗﻮاﻧﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺗﺴﻬﯿﻞ ﮐﻨﻨﺪه و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف آﻣﻮزﺷﯽ و ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﺑﺎﺷﺪ را ﻫﻢ ﭘﺎي ﺳﺎﯾﺮ ﻋﻮاﻣﻞ ؛ ﺑﺎ درك ﺷﺮاﯾﻂ و ﻧﯿﺎزﻫﺎي زﻣﺎن واﻟﺘﺰام ﺑﻪ اﺻﻮل و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ؛ اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮي وﺗﺤﻮل آﻓﺮﯾﻨﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ روز آﻣﺪ ﺷﻮﻧﺪ را ﭘﺲ اﺧﺬ ﻧﻈﺮات ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ در ﺟﻠﺴﺎت ﺷﻮراي ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ و ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ.

ﺗﻌﻬﺪات و اﻗﺪاﻣﺎت اﯾﺮان در ﺗﺪوﯾﻦ ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش ﺗﺎ ﺣﺪود زﯾﺎدي در ﺑﺮدارﻧﺪه راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻣﯿﺰ وﺣﺬف ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﺎزدارﻧﺪه در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﺮوﯾﺞ آﻣﻮزش و ﺑﺮاﺑﺮ ﺳﺎزي ﻓﺮﺻﺘﻬﺎي آﻣﻮزﺷﯽ وآﻣﻮزش ﺣﺮﻓﻪ اي ﺑﺮاي دﺧﺘﺮان وﭘﺴﺮان وﻓﺮاﻫﻢ ﮐﻨﻨﺪه زﻣﯿﻨﻪ اﺷﺘﻐﺎل ﺑﺮاي ﺟﻮاﻧﺎن وﺑﺰرﮔﺴﺎﻻن ﺑﻮده اﺳﺖ. در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻧﯿﺰ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺗﻌﻬﺪات ﮐﺸﻮرﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ؛ ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻧﻈﺎم ؛ ﺧﻮد ﻧﯿﺰ در ﺗﺪوﯾﻦ اﺳﻨﺎد ﻓﺮادﺳﺘﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻧﻘﺸﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﯽ ﮐﺸﻮر و ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ آﻣﻮزش وﭘﺮورش و ﺳﯿﺎﺳﺘﻬﺎي اﺑﻼﻏﯽ ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮي و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎي ﺗﻮﺳﻌﻪ و... ؛ اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﺨﺸﯿﺪن ﺑﻪ ﺗﻼﺷﻬﺎي ﻋﻠﻤﯽ و ﻋﻤﻠﯽ در راﺳﺘﺎي ﺑﻬﺒﻮد ﺷﺮاﯾﻂ آﻣﻮزﺷﯽ را ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار داده اﻧﺪ.

36

نام کتاب : ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ آﻣﻮزش2030 ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان نویسنده : ---    جلد : 1  صفحه : 36
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست