مقام ظاهر شود و زمین را طاهر سازد و میزان عدل را برقرار کند و کسی به کسی ستم نکند، (1) و امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود که حبیبش رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم بدو سفارش کرده که اخبار پس از آن را جز به عترتش که ائمّه طاهرینند نگوید. و به زیدیّه میگوئیم: آیا رسول خدا را که فرموده است ائمّه دوازده نفرند، میتوان تکذیب نمود؟ و اگر بگویند رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم این کلام را نفرموده است، به ایشان میگوئیم: اگر روا باشد که شما این خبر را با وجود شهرت و استفاضه و پذیرفتن همه طبقات امامیّه، دفع کنید، پس چرا انکار میکنید کسی را که میگوید رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم کلام «من کنت مولاه» را نفرموده است با وجود آنکه حدیث «إنّ الائمّة اثنا عشر» مانند حدیث «من کنت مولاه فعلیّ مولاه» است.
اعتراض دیگر:
(2) زیدیّه میگویند: امامیّه در وقتی که امام حسن بن علیّ علیهما السّلام در گذشته و فرزندشان به امامت رسیده اختلاف کردهاند، بعضی از ایشان میگویند فرزند امام عسکریّ علیه السّلام هفت ساله بوده است و بعضی دیگر میگویند کودک یا شیرخواره بوده است و در هر صورت در چنین حالی شایسته امامت و ریاست