responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 268
كه شما دوست على و اولاد على باشيد . دوست عترت طاهره باشيد . وقتى نام اينها را مى برند قلبتان باز بشود و نشاطى در جانتان احساس كنيد . دستورات را از اينها بگيريد و پيروى ها را نسبت به اينها داشته باشيد . مزد رسالت من محبت اينها است . و محبت هم محصول معرفت است و معرفت هم محصول اطاعت . هر كسى نمى تواند دوست اين خاندان باشد . مگر دوستى كار آسانى است ؟ دوستى غير از اطاعت كردن قانونى است . هر شاگردى به هر استادى علاقه ندارد . بلكه علقه و علاقه چيز ديگرى است . دوستى على و اولاد على نه اينكه اينها هر چه گفتند فقط ما قبول كنيم و بگوئيم چشم , بلكه فوق اين است . سخن از محبت است , اينها را بايد با دل بپذيريد . اينكه مى بينيم روى زمين جائى مثل ايران مورد تهاجم ابرقدرت ها نيست و عليرغم آن در اين بحبوحه خطر با چند مرثيه مردم مهيا براى دفاع از اين مملكت مى شوند آن محبت به حسين بن على است : و الا كشور را غير از اين حفظ نمى كرد . اين كه مى بينيم يك زن جوان فرزندش را در بغل مى گيرد و شوهرش را بدرقه مى كند و مى گويد برو به جبهه در امان خدا , به همان عشق حسين بن على است و الا كشور را غير از اين حفظ نمى كرد . مردم كه براى اين و آن خون نمى دهند . هيچ كسى حاضر نيست اينگونه فداكار باشد جز به عشق و محبت اين خاندان . چيز ديگرى نيست , چون مى داند وقتى شهيد شد به اين خاندان مرتبط مى شود , هم بازماندگانش در اثر اين ارتباط تامين اند و هم خود به سعادت ابدى رسيده است . اين را مى گويند محبت .

فرمود : من اجيرم كسى كه مزد مرا نمى دهد از رحمت خدا و انبياء و فرشتگان دور باد . مزد من اين است كه به اهل قربى مودت داشته باشيد : قل لا اسئلكم عليه اجرا الا المودة فى القربى .

اين محبت باطن عبادت است . بعضى دوست نمازند بعضى نمازگزارند . حسين بن على سلام الله عليه عصر تاسوعا به قمر بنى هاشم فرمود از اين ها مهلت بگير , براى اينكه خدا مى داند كه من نماز را دوست دارم : و هو يعلم انى احب

نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 268
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست