responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 162
خانواده بعد از خوردن غذا تا صبح بخوابند , بلكه نگهبانى مى دادند . مثلا فلان مقدار از شب را يكى مشغول عبادت و درس و بحث و تلاوت و دعاء بود و ديگرى مى خوابيد , سپس ديگرى برمى خاست و به عبادت مى پرداخت و اولى مى خوابيد بدنبال آن سومى بر مى خاست و به عبادت مى پرداخت . منزل را شب تا صبح روشن نگاه مى داشتند , كه جز نام حق در اين خاده چيز ديگرى برده نشود و اين خانه خاموش نشود .

اگر شما ملاحظه مى فرمائيد كه از يك خانواده چون شيخ انصارى تربيت مى شود , يك انسان كاملى چون بحر العلوم و مانند آن تربيت مى شود , اين محصول زحمات چندين ساله گذشتگان و نياكان آنها است . اينطور نيست كه خداى سبحان رايگان فردى ممتاز را به يك خانواده مرحمت كند . آنها سعى مى كردند كه خانه را روشن كنند و چيزى كه خلاف رضاى حق است در آن خانه انجام نشود تا كم كم آن خانه بتواند مركز نورانيت باشد , يك شهرى را روشن كند . خانه اى كه در آن قرآن خوانده مى شود و دين در آن خانه حاكم است آن خانه براى ملائكه آسمان آن طور نور مى دهد كه ستاره هاى آسمان براى اهل زمين نور افشانى مى كنند . همانطور كه انسان وقتى فضاى باز را نگاه مى بيند كه بعضى از جاها تاريك بعضى از جاها روشن است , بعضى جاها ستاره دارد و بعضى جاها ستاره ندارد , يا ستاره اى كوچك و ديگرى بزرگ است , ملائكه آسمانى هم وقتى زمين را نگاه مى كنند بعضى از جاها را تاريك و بعضى جاها را روشن مى بينند . على اى حال خانه اى كه در آن قرآن خوانده مى شود و دين در آن خانه حاكم است براى اهل سماء نور مى دهد .

صديقه كبرى سلام الله عليها را كه زهراء ناميدند براى اين است كه زهراء يعنى تابناك . خانه و محراب و مركز عبادت او براى اهل آسمان تابناك بود . انسان كامل براى اهل آسمان نور مى دهد .

دو آيه در قرآن كريم است يكى اينكه فرشتگان و حاملان عرش براى مؤمنين طلب مغفرت مى كنند , و ديگر اين كه حاملان عرش براى( من فى الارض )

نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 162
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست