آنطور كه بايد از خوبى برخوردار نشدند . و از خوبى كمى برخوردارند .
در سوره مريم پس از نقل جريان عيسى مسيح ( ع ) فرمود( :
فويل للذين كفروا من مشهد يوم عظيم
) [1] . واى به كفار از آن روزى كه روز حضور است . ( مشهد يعنى محضر ,
شهود يعنى حضور ) . آن روز , روز غيبت نيست .
در قيامت زبان در اختيار ملكات است
در سوره نساء مى فرمايد( :
ولا يكتمون الله حديثا
) [2] احدى آن قدرت را ندارد كه سخنان را كتمان كند و حرف ها را مخفى نمايد
. هر چه در درون اوست مى گويد . همگان حرف مى زنند زبان در اختيار انسان نيست .
زبان در اختيار ملكات و اخلاق اوست نه در اختيار انسان . توضيح اينكه در دنيا
زبان در اختيار انسان است . آن چنان در اختيار انسان است كه مى تواند برخلاف
باطن اش سخن بگويد . آن چنان در اختيار اوست كه مى تواند برخلاف معتقدات
درونى اش حرف بزند . زبان وسيله امتحان الهى است ولى در قيامت زبان در
اختيار انسان نيست .
آدم خوابيده حرف مى زند و اين خوابيده ها هر كدام از آنان براساس ملكات
درونى شان حرف مى زنند , در يك مسافرخانه كه ده نفر در يك اتاق بزرگ
خوابيده اند هر كدام يك كارى داشته و براى هدف و مقصود خاصى به آن جا آمده اند
, نتيجتا هر كدام كه مى خواهند حرف بزنند براساس آن خواسته و اميال درونى حرف
مى زنند . آن