ولد و يوم يموت و يوم يبعث حيا
]( [1] درود بر يحيى روزى كه به دنيا آمده و روزى كه مى ميرد و روزى كه
مبعوث مى شود .
مسئله مرگ روزى است كه انسان يا سالم است و نتيجتا سلام بر او و يا سالم
نيست و از رحمت و سلام خدا دور مى باشد . همچنين روز بعث يا نشور هم يا روز
سلامت است كه سلام خدا بر انسان باشد و يا چنين نيست . تنها براى انبيا نبود
كه چگونه زندگى كردن و يا چگونه خوردن و پوشيدن را بيان كنند و ديگر هيچ , بلكه
( سلام عليه) . . . يعنى درود بر يحيى در زندگى دنيايى اش و درود بر او در
زمان مرگ .
ظهور سلامتى دنيا در قيامت
انسان اگر دوره حيات را با سلامت نگذراند , در لحظه مرگ سلام بر او نيست .
همچنان كه اگر در برزخ راحت نباشد , در لحظه قيامت درود بر او نمى باشد . اين
كه فرمود پاك به دنيا آمد , چون بر ناپاك درود نيست و پاك زيست چون اگر در
دنيا زندگى پاك نداشته باشد , لحظه مرگ را با سلامت نمى گذراند , و پاك برزخ
را
مى گذراند , يعنى هيچ فشارى در قبر و برزخ و رنج در آن جهان براى او نيست , چون
براى انسان معذب درود نمى باشد . بنابراين انبيا چون از ميلاد تا مرگ را به
سلامت گذرانده اند , دو مرحله بعدى يعنى مرگ تا قيامت و خود قيامت را به
سلامت طى مى كنند .
مرحله اول از ولادت است تا مرگ و مرحله دوم يعنى برزخ كه از مرگ آغاز مى شود
و به قيامت پايان مى يابد , ولى مرحله سوم يعنى قيامت حد و نهايت ندارد , چون
ابديت محدود به حدى نمى باشد .