(
لا تجد قوما يؤمنون بالله واليوم الاخر يوادون من حادالله ورسوله ولو كانوا
اباءهم
أو أبناءهم أو اخوانهم أو عشيرتهم اولئك كتب فى قلوبهم الايمان و أيدهم بروح
منه
) .
يعنى , هرگز آنان را كه به خداوند و روز بازپسين ايمان آورده اند , نمى بينى كه
دوستدار كسانى باشند كه مخالف خدا و رسول اويند , گرچه آن افراد , مخالف
پدران , فرزندان يا برادران و يا خويشانشان باشند . اين مؤمنين همانها هستند كه
خداوند در قلب آنها ايمان را ثبت نموده , و به روحى از جانب خود , تأييدشان
نموده است .
اين روح كه در آيه ياد شده از آن سخن رفته است , اشاره به همان روح القدس
است , و غير از آن روح است كه در دو آيه ديگر به صورت :
با ضمير متكلم و يا غايب آمده است . زيرا اين دو آيه اشاره به روحى دارد كه
در همه انسانهاست , وليكن آيه محل بحث اشاره به همان روح القدس دارد كه مؤيد
انسانهاى كامل است .
در كتاب شريف كافى نيز درباب([ الارواح التى فى الائمة